در حالی که کمی بیش از یک ماه تا انتخابات سراسری ریاست جمهوری باقی است، اولین مناظره گزینه‌های دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برای پست معاونت رئیس‌جمهور بامداد امروز برگزار شد.

«مایک پنس» و «تیم کین» با شرکت در تنها مناظره گزینه‌های معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد موضوعات مختلف صحبت کردند.

در بخشی از مناظره، بامداد امروز(سه شنبه شب به وقت آمریکا)  گزینه کلینتون برای پست معاونت رئیس‌جمهور درباره برجام گفت که دولت دموکرات آمریکا «برنامه هسته‌ای ایران را نابود» کرد.

گزینه ترامپ برای پست معاونت رئیس‌جمهور در اظهارنظری درباره وضعیت حلب سوریه تصریح کرد که «آمریکا باید به اهداف رژیم اسد حمله نظامی کند».

با گذشت ساعتی پس از پایان مناظره نامزدهای پست معاونت ریاست جمهوری از سوی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، از مخاطبان سوال شد که به نظر شما چه کسی پیروز مناظره شده است.

بر اساس نظرسنجی شبکه سی ان ان و موسسه نظرسنجی او آر سی، مایک پنس در رقابت با تیم کین بر او غلبه کرد و برنده اولین و تنها مناظره نامزدهای معاونت ریاست جمهوری شود.

از نظر 48 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، گزینه ترامپ برای معاونت ریاست جمهوری پیروز شد و 42 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، گزینه کلینتون را برنده دانستند.

کارشناسان غربی درباره مناظره بامداد امروز این دو نظر داده‌اند و اظهارنظرهای آنها همچنان ادامه دارد.

«کریس کیلیزیا» خبرنگار و تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست ضمن تاکید بر غلبه مایک پنس تاکید کرد که او «بسیار آرام و آماده بود». وی تاکید کرد که البته پنس بیشتر ازآنکه برای ترامپ 2016 خوب ظاهر شده باشد، برای خودش در انتخابات 2020 نمایش خوبی نشان داد.

«دن رابرتس» تحلیلگر روزنامه گاردین درباره مناظره گفت که «تیم کین» شب بدی را پشت سر گذاشت و به نظر عصبی می‌آمد.

دونالد ترامپ پس از پایان مناظره در صفحه توئیتر خود نوشت: «مایک پنس قاطعانه و با عظمت برد. همه ما باید به مایک افتخار کنیم».

نظرسنجی اینترنتی روزنامه یو اس ای تودی درباره مناظره حاکی از این است که 33 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نظر مطلوبی به مایک پنس دارند حال آنکه برای تیم کین، این رقم 31 درصد بوده است.