طوفان متئو پس از وارد آوردن خسارات و تلفات مالی و جانی در هائیتی، اکنون به سواحل آمریکا رسیده است. این طوفان منجر به مرگ صدها نفر در هائیتی شده است.

شرکت آر ام اس اعلام کرده است که احتمال زیان 20 میلیارد دلاری این طوفان به شرکتهای بیمه بیش از 42 درصد است و احتمال آنکه این زیان و ضرر به 30 میلیارد دلار برسد، به 26 درصد می رسد.

تجزیه و تحلیل موسسه کینتیک نیز نشان می دهد که طوفان متئو بیش از 25 میلیارد دلار خسارت بر شرکتهای بیمه وارد خواهد کرد. این دومین طوفان سهمگین و مخرب در تاریخ آمریکا پس از طوفان کاترینا خواهد بود. این مطلب را تحلیلگران موسسه مالی جی پی مورگان اعلام کرده اند.

موسسه جی پی مورگان افزود: طوفان متئو احتمالا بیش از 10 تا 30 میلیارد دلار خسارت بر املاک و مستغلات وارد خواهد کرد.شرکت بیمه هریتیج هلدینگ نیز اعلام کرد که زیان و ضرر اولیه از طوفان متئو در روز جمعه به بیش از 500 میلیون دلار رسیده است.

طوفان سندی در سال 2012 میلادی نیز بیش از 20 میلیارد دلار خسارت به مناطق شمال شرق آمریکا وارد کرد.

شرکتهای برق آمریکا نیز اعلام کردند که طوفان متئو موجب قطع برق 1.2 میلیون خانه و شرکت در ایالت های فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی و جنوبی شده است.

"متئو" سهمگین ترین طوفان در 4 سال گذشته از زمان وقوع طوفان سندی به شمار می رود. طوفان متئو صبح روز جمعه با سرعت 195 کیلومتر در ساعت سواحل فلوریدا را درنوردیده است.