این بمب افکن های راهبردی در روزهای اخیر پس از آزمایش هسته ای کره شمالی در نهم سپتامبر چندین دور پرواز بر فراز منطقه انجام داده اند.

 

با این حال کره شمالی امروز شنبه گزارش کرده که تعدادی از آنها دیروز جمعه نیز وارد منطقه شده و در آسمان شبه جزیره کره پرواز کرده اند.

 

در موارد قبلی آمریکا و کره جنوبی پرواز این بمب افکن های راهبردی را بر فراز منطقه اعلام می کردند اما این اولین بار است که رادیو کره شمالی از پرواز این هواپیماها بدون اطلاع قبلی خبر می دهد.

 

آمریکا و کره جنوبی در یک هفته گذشته اشاره ای به این بمب افکن ها و احتمال پرواز آنها نداشته اند اما کره شمالی می گوید این هواپیماهای راهبردی که «لانسر» نیز خوانده می شوند، دیروز (جمعه) در آسمان منطقه مشاهده شده اند.

 

همزمان کره شمالی گزارش کرده است که این پروازها به طور جدی یک تهدید است و به هیچ وجه نمی توان نسبت به آن بی توجهی نشان داد.

 

این کشور افزوده است که بمب افکن ها از پایگاه «آندرسن» از پایگاه «گوام» بلند شده و وارد حریم هوایی کره جنوبی شده اند.

 

پیونگ یانگ مدعی شده است که آمریکا و کره جنوبی با چنین اقداماتی در واقع خود را برای حمله پیشدستانه به کره شمالی آماده می کنند.

 

آمریکا اواخر شهریور ماه سالجاری نیز اعلام کرده بود که قصد دارد 2 فروند بمب افکن بی 52 خود را که دارای قابلیت های اتمی هسته ای هستند وارد کره جنوبی کرده و در پایگاه هوایی اوسان این کشور در فاصله 70 کیلومتری جنوب پایتخت قرار مستقر نماید.

 

کره جنوبی به دنبال ساخت زیردریایی هسته ای

 

از سوی دیگر امروز خبرگزاری یونهاپ به نقل از ژنرال «لی سون جین» رییس ستاد کل ارتش این کشور گزارش کرد که کره جنوبی برای مقابله با تهدیدها و تحرکات کره شمالی باید زیردریایی هسته ای بسازد.

 

وی گفت: به نظر می رسد ما باید بر ساخت این زیردریایی ها تمرکز کنیم زیرا شرایط منطقه و تهدیدهای کره شمالی نگران کننده است.

 

مقام نظامی کره جنوبی خاطرنشان کرد که این کشور البته همه مسایل امنیتی، نظامی و مالی را در جریان ساخت این زیردریایی های اتمی در نظر خواهد گرفت.

 

این زیردریایی ها قابلیت های بسیار بالاتری نسبت زیردریایی های بنزینی دارند و ردگیری آنها سخت است.