سکوت معنادار کلینتون در برابر رسوایی اخیر ترامپ

پایگاه اینترنتی نشریه تایم در گزارشی به قلم "سم فریزل" نوشت: در هیاهوی گسترده‌ای که در تمام شبکه‌های تلویزیونی، اینترنتی و روزنامه‌ها بر سر فیلم ویدئویی غیراخلاقی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به راه افتاده است، آنچه بیش از همه جلب توجه می‌کند سکوت معنادار "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، است.

 

به کار بردن الفاظ رکیک از سوی ترامپ و سخنان گستاخانه وی درمورد زنان، تعریف خاطراتی از برقراری روابط نامشروع با زنان شوهردار، به اندازه‌ای موج منفی در میان آمریکایی‌ها به راه انداخت که در فاصله چند ساعت از افشای فیلم ویدئویی ترامپ، تعداد قابل توجهی از چهره‌های سرشناس حزب جمهوری‌خواه اعلام کردند دیگر حاضر به حمایت از وی نیستند.

 

"ملانیا ترامپ" در واکنش به سخنان همسرش گفت: این سخنان به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و توهینی به من محسوب می‌شود. "مایک پنس،" معاون ترامپ، نیز گفت: نمی‌توانم از سخنان زشت ترامپ چشم‌پوشی کنم و یا از آن دفاع کنم. برای خانواده‌اش دعا می‌کنم.

 

اما در این میان، هیلاری کلینتون از جمله معدود کسانی بود که سکوت اختیار کرد و برخلاف ماه‌های اخیر که شدیدترین حملات را علیه ترامپ برنامه‌ریزی می‌کرد و بارها از نظرات وی راجع به زنان انتقاد کرده بود، این بار سخنی به میان نیاورد.

 

نامزد دموکرات‌ها در انتظار فرا رسیدن مناظره روز یکشنبه است. کمپین انتخاباتی کلینتون نیز اعلام کرد وی ترجیح می‌دهد سخنانش درباره ترامپ را در جلسه مناظره ادا کند نه خارج از آن. پیش‌بینی می‌شود مناظره روز یکشنبه به دلیل افشای چند فیلم ویدئویی از ترامپ و هک ایمیل رئیس کمپین انتخاباتی کلینتون، بسیار چالش‌برانگیز و جنجالی باشد.

 

کمپین انتخاباتی کلینتون اعلام کرد در روزهای اخیر سناتورهای جمهوری‌خواه، مطبوعات و رسانه‌ها به اندازه کافی اظهارات غیراخلاقی ترامپ را مورد انتقاد قرار داده‌اند و دیگر نیازی نبود کلینتون به این ماجرا بپردازد. کلینتون معتقد است پرداختن وی به موضوع فساد اخلاقی ترامپ در جلسه مناظره تاثیر بیشتری خواهد داشت و میلیون‌ها نفر از طریق تلویزیون می‌توانند صحبت‌های او را بشنوند. به این ترتیب کلینتون فرصت بهتری در اختیار خواهد داشت تا افکار عمومی را در محکوم کردن ترامپ با خود همراه کند.
در حقیقت کلینتون سکوت اختیار کرده است و اجازه می‌دهد جمهوری‌خواهان با محکوم کردن سخنان ترامپ، به نفع او کار کنند.