عامل عملیات قهرمانانه امروز قدس اشغالی، یک اسیر فلسطینی آزاد شده بود که پس از به هلاکت رساندن دو صهیونیست به شهادت رسید.

پایگاه خبری العهد اعلام کرد عامل عملیات قهرمانانه امروز قدس، «مصباح ابوصبیح» ۳۹ ساله و از اسیران فلسطینی آزاد شده بود.

براساس این گزارش، مصباح ابوصبیح صبح امروز گروهی از نظامیان صهیونیست را در نزدیکی ایستگاه گعفات هتحموشیت هدف تیراندازی قرار داد و دو نفر از آنان را به هلاکت رساند.

شبکه تلویزیونی المنار به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد:‌ یکی از دو نفری که در تیراندازی در قدس اشغالی کشته شدند از نیروهای رژیم صهیونیستی و دیگری نیز یک شهرک نشین صهیونیست بود.

در ابتدا اعلام شده بود که این تیراندازی در خیابان شماره یک قدس اشغالی به وقوع پیوست و طی آن ۸ نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال ۳ تن از آن ها به شدت وخیم اعلام شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی انتشار هرگونه خبر در رابطه با این عملیات را ممنوع اعلام کرده است.

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی اعلام کردند که در همین حال پلیس رژیم صهیونیستی تمامی ورودی های شهر قدس را بسته و تدابیر امنیتی شدیدی را در این شهر به اجرا گذاشته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای این عملیات را شجاعانه و پاسخی کاملا طبیعی به جنایت های روزمره دشمن علیه ملت و مقدسات فلسطین دانست.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس تاکید کرد که این عملیات نشان داد که انتفاضه قدس به قوت خود باقی است.

برهوم اظهار داشت که عملیات امروز ثابت کرد که تمامی تلاش های دشمن برای تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین و سرکوب و مهار انتفاضه قدس بی نتیجه بوده است.

از سوی دیگر، «خالد بطش» از رهبران حماس ضمن استقبال از این عملیات، تاکید کرد که مقاومت حق مسلم تمامی فلسطینیان است.

بطش اظهار داشت که ما هرگز از مقاومت در برابر اشغالگران کوتاه نمی آییم و تا زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد مقاومت نیز پابرجا خواهد بود.