در شرایطی که صدای فریاد و گریه آمریکا، کشورهای غربی و عربی درباره نبرد حلب بالاگرفته است متاسفانه آنها درباره قربانیان اقدام های تروریستی، حمله های کورکورانه، انفجارهای انتحاری که شهروندان سوریه را هدف قرار می دهد، هیچ صحبتی نمی کنند.

ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن در نبرد برای آزادسازی مناطق گوناگون حلب از کنترل گروه های تروریستی به وظیفه ملی خود برای پاکسازی این شهر از تروریست های  کشورهای مختلف عمل می کنند. دشمنان سوریه از همه اقدام هایی که برای غارت این شهر صورت گرفته است، آگاهی دارند. هیچ کسی فراموش نمی کند که چگونه ترکیه با همکاری گروه های تروریستی کارخانه ها را در این شهر چپاول کرد. ترک ها به خوبی می دانستند که نزدیک است حلب به نخستین شهر صنعتی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود و تولیدات بی نظیر این شهر به سراسر جهان صادر می شد.

به نظر می رسد این ائتلاف شیطانی هرگز راهپیمایی های بزرگ و جنبش مخالفت مردم حلب را علیه گروه های تروریستی و اربابان آن ندیده اند. واقعیت رویکرد آمریکا، غرب، صهیونیست ها، ترکیه و کشورهای واپسگرای عربی در حمایت از گروه های تروریستی تکفیری به طور کامل در ضربه محکمی که در عملیات دارالغزه در حلب صورت گرفت، خود را نشان داد.

در این عملیات بیش از 30 تن از افسران بلندپایه دستگاه های اطلاعاتی و نظامی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، ترکیه، عربستان، قطر حضور داشتند. سوالی که مطرح می شود آن است که این افراد در این مرکز چه نقشی داشتند. مگر این افراد جز فرماندهی و برنامه ریزی برای گروه های تروریستی که  از سراسر جهان وارد سوریه شده اند، نقش دیگری داشتند ؟

شایسته است که یادآوری شود که مجموع تروریست هایی که از زمان آغاز بحران سوریه تا ماه آگوست پیش به سوریه وارد شده اند بیش از 400هزار تن هستند. این افراد چگونه از کشورهای غربی و عربی وارد سوریه شده اند. اگر تسهیلات لازم در اختیار این گروه های قرار داده نشده است چگونه این گروه ها از راه اردن، ترکیه، رژیم صهیونیستی برای به خاک و خون کشیدن مردم سوریه و ویران سازی تمدن به این کشور وارد شده اند.

هماهنگی گروه های تروریستی با رژیم صهیونیستی

غرب  و آمریکا که منافع خود را از طریق عینک رژیم صهیونیستی می بیند اکنون خطر گروه های تروریستی تکفیری را احساس می کنند. زیرا با وجود پایداری دولت ملی سوریه گروه های تروریستی شروع به بازگشت به زادگاه خود کرده اند اکنون این کشورها به جای حل مشکلات تلاش می کنند با جلوگیری از بازگشت تروریست از مشکل فرار کنند. بار دیگر به طور سری و آشکار آنان را تشویق و تحریک می کنند تا در عراق و سوریه باقی مانند. در چنین شرایطی گروه های تروریستی به هماهنگی بیشتر با رژیم صهیونیستی روی آورده اند.

دیگر تنها جبهه النصره نیست که با این رژیم هماهنگ است بلکه گروه هایی که از نظر واشنگتن میانه رو هستند در حال هماهنگی آشکار با رژیم صهیونیستی هستند. همچنین یک مسوول بلندپایه گروه تروریستی جیش الاسلام که از پشتیبانی عربستان برخوردار است آشکارا اعلام کرد هیچ توجیهی ندارد که با اسرائیل دشمنی داشته باشیم. همچنین گروهک تروریستی جنبش احرار الشام و دیگر گروها اسرائیل را به عنوان یک همپیمان، دوست و پشتیبان خود می دانند.

در هر حال نبرد در حلب، حومه دمشق، دیرالزور و ادلب ادامه دارد و ارتش سوریه در بسیاری از مناطق در وارد کردن ضربه به گروه های تروریستی پیش دستی گرفته است. آشکار است که صدای فریاد گروه های تروریستی به گوش اربابانشان می رسد. این در شرایطی است که فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه تلاش کرده است این گروه ها را رها سازد. او با صدور بیانیه ای بر این مساله تاکید کرد که ارتش سوریه و روسیه تضمین می کند که راه خروج امنی را برای آنان فراهم کنند و کمک های لازم را ارائه دهد.

با توجه به اینکه شمار بسیاری از گروه های مسلح می خواهند به آغوش دولت سوریه برگردند و برای برخی از آنها این زمینه فراهم شده است اما گروه های مسلحی که از خارج به سوریه وارد شده بودند اکنون خواهان بازگشت به میهن خود هستند اما اکنون پشتیبانان آنان این زمینه را برای آنان فراهم نمی کنند.

در این زمینه چند روز پیش آمریکا تلاش کرده است تا از طریق شورای امنیت سازمان ملل راهی را برای آنان بیندیشد اما موفق نشد. فرانسه هم موضع آمریکا را در پیش گرفت و پیشنهاد آتش بس در حلب را داد. اما مسکو پیشنهاد فرانسه را به خاطر اینکه افرادی را در بر می گیرد که هیچ ارتباطی با مساله انسانی ندارند یک طرفه به شمار آورد. به ویژه طرح فرانسه به حدی پست است که بار دیگر دولت سوریه را به حمله شیمیایی متهم کرده است. این مساله مشخص کرد که فرانسه با آگاهی آمریکا و کشورهای غربی در راستای حمایت از گروه های تروریستی عمل می کند.