فعالان رسانه ای از داخل شهر موصل، خبری را مخابره کردند که حاکی از سنگسار شدن یک بانوی عراقی توسط عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش بود.

به گفته این منبع عراقی، داعش این بانوی عراقی را متهم به امور غیراخلاقی کرده و دادگاه داعش وی را به این حکم ناعادلانه محکوم کرد.

این بانوی ۳۲ ساله عراقی پس از محکوم شدن در دادگاه گروه تروریست تکفیری داعش، در یکی از مناطق شرقی موصل سنگسار شد.

«عبدالله الملا» فعال رسانه ای اهل موصل، در این باره اظهار داشت: دادگاه داعش با صدور بیانیه ای مدعی شد این زن عراقی متهم به فساد اخلاقی است و اطلاعاتی بیش از این ارائه نکرد.

در هنگام اجرای این حکم ناعادلانه، عناصر داعش شهروندان عراقی شهر موصل را مجبور به تماشا و نیز شرکت در سنگسار کردند.

در حالی دادگاه داعش این بانوی عراقی را متهم به فساد اخلاقی کرده است که یک منبع مطلع در این شهر پرده از واقعیت این ماجرا برداشت. این منابع آگاه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: پیش از این یکی از سرکردگان داعش قصد ازدواج اجباری با این بانوی عراقی را داشت و او را از پدرش خواستگاری کرده بود ولی این امر با مخالفت قربانی مواجه شد و در نهایت منجر به فرار وی از منزل پدرش گردید.

عناصر داعش نیز پس از مدتی جستجو این زن را یافتند و در نهایت بدون آنکه وی هیچگونه خطایی مرتکب شده باشد، به این اتهام واهی متهم، محکوم به اعدام و سنگسار شد.

شایان ذکر است طبق احکام اسلامی حکم سنگسار، تنها در صورتی ثابت می شود که زنی شوهردار دست به اقدامی منافی عفت زده و چهار شاهد مرد عادل نیز به طور همزمان و به یک نحو، بر این امر شهادت دهند. این در حالی است که این بانوی عراقی مجرد بوده و داعش هیچ شاهدی و مدرکی درباره ادعای خود مطرح نکرده است.