همزمان با افزایش نگرانی‌ها دربارۀ هدف قرار گرفتن شیعیانِ پاکستان در ایام محرم، مقامات این کشور تدابیر امنیتی خود را افزایش داده‌اند. 

 

طی روزهای گذشته خشونت علیه شیعیان در برخی مناطق پاکستان از جمله کراچی، بزرگ‌ترین شهر پاکستان و مرکز استان سند، افزایش یافته است. 

 

در شامگاه ۱۶ مهر، مصادف با پنجمین شب از ایام محرم، سید منصور زیدی، یک شخصیت برجستۀ شیعۀ پاکستان، به دست گروهی از مهاجمان مسلح و نا‌شناس در شهر کراچی کشته و فرزند وی زخمی شد. 

 

زیدی که یکی از اعضای هیئت مدیرۀ حسینیۀ شیعیان در کراچی و مسئول یک مرکز آموزشی در این شهر بود، هنگام بازگشت از مراسم عزاداری محرم، هدف حمله قرار گرفت. 

 

یک هفته پیش از این حادثه نیز، یک مینی‌بوس که حامل تعدادی از شیعیان پاکستان بود، در شهر کویته، مرکز استان بلوچستانِ پاکستان، هدف حملۀ مسلحانه قرار گرفت و چهار زن کشته شدند. 

 

پس از این حملات بود که اعلام شد در ایام محرم، تردد موتورسیکلت با دو سرنشین در شهرهای بزرگ پاکستان به ویژه کراچی ممنوع شده و تکاوران ارتش نیز از مردم خواستند کارت شناسایی خود را همراه داشته باشند. 

 

تکاوران ارتش در مسیر عبور هیئت‌های عزاداری دستگاه‌های شناسایی کارت ملی نصب کرده‌اند تا از ورود افراد مشکوک به جمع عزاداران حسینی جلوگیری کنند. 

 

خبرگزاری رویترز با انتشار ویدئویی از تدابیر امنیتی پلیس پاکستان در شهر کراچی، گزارشی از عملکرد نیروهای امنیتی این کشور در ایام محرم داده است. 

 

براساس این گزارش، مقامات پاکستانی برای مبارزه با تهدید بم