برای پی بردن به اعتیاد مردم آمریکا به سلاح های گرم، آمار تکان دهنده ای منتشر شده است. بیش از 11 میلیون سلاح گرم هر ساله در آمریکا ساخته و 5 میلیون سلاح دیگر هم به این کشور وارد می شود. آمریکایی ها از هر فرد دیگری در جهان سلاح های بیشتری دارند. میزان خشونت با اسلحه در سالهای اخیر ثابت بوده است؛ اما بیش از 33 هزار نفر هر ساله از شلیک گلوله جان خود را از دست می دهند. علت آن هر چه باشد، تعداد زیادی از شهروندان و قانونگذاران آمریکا معتقدند شرایط باید تغییر کند.

 

رأی دهندگان در ایالت های مختلف آمریکا در انتظار ابتکار عملِ پیروز انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر هستند تا بتواند به شیوه خود سلاح ها را کنترل کند. "گوین نیوسام،" فرماندار ایالت کالیفرنیا از طرح "امنیت برای همه قوانین" حمایت کرده است. بر اساس این طرح مهمات باید بررسی شوند، خشاب های با ظرفیت بالا ممنوع است و هر کس که سلاح گرم وی به سرقت برده شده است، باید آن را گزارش کند.

 

به نوشته وایرد، گاهی قوانین می توانند نقش مهمی داشته باشند؛ زیرا در کشورهایی که قوانین سختگیرانه ای در خصوص سلاح های گرم وجود دارد، نرخ مرگ و میر مرتبط با خشونت های حمل سلاح نیز کمتر است.