منابع معارض در سوریه از شکست سخت گروههای مسلح در حمله جدید به مواضع ارتش سوریه در شمال لاذقیه از شهرک‌ «کنسبا» تا «کبانی» خبر می‌دهند.

طبق این گزارش، ارتش سوریه در آغاز حمله گروههای مسلح، اندکی از محورهای درگیری عقب‌نشینی کرد تا بتواند با قدرت آتشباری موج حمله را مهار سپس گروههای مسلح را پس بزند.

طبق منابع سوری مانند «شبکه اخبار سوریه»، ارتش سوریه امروز این حملات را کاملا دفع کرد و موفق شد ضمن وارد کردن تلفات سنگین به تجهیزات و نیروی انسانی گروههای مسلح، نقاط عقب‌نشینی شده را پس بگیرد.

گروههای مسلح از روز دوشنبه، عملیاتی جدید با نام «غزوه عاشوراء» آغاز کردند و هدف آن پس‌گرفتن همه نقاطی بود که ارتش سوریه طی دو سه ماه گذشته در شمال لاذقیه مثل «رشا»، «نحشبا» و «کنسبا» آزاد کرده بود.

در ابتدا گروههای مسلح پیشروی قابل‌ملاحظه‌ای به دست آوردند و بر بلندی‌ها «الملک، الرویسه، المقنص، البرکان و الدبابات» و همچنین «منازل الجنزرلی» و «دژبانی العظم» در جبل الاکراد مسلط شدند.

«الویة صقور الشام»، «جبهة فتح الشام» (جبهة النصره/جفش)، فیلق الشام، «الفرقة الساحلیة یک و دو»، «جیش النصر»، «حرکة شام الاسلام»، «حرکة انصار الدین» و «حرکة احرار الشام» از جمله گروههای حاضر در این عملیات بودند.

پیشتر و در ژوئن گذشته نیز تروریست‌های جبهة النصره و احرار الشام و متحدانشان موفق شده بودند که در عملیات «معرکة الیرموک» بر مناطقی در جبل الاکراد و جبل الترکمان، دو محور اصلی عملیاتی در شمال لاذقیه مسلط شوند اما ارتش سوریه موفق شده‌ بود، آنان را از مواضع خود عقب ‌براند.

ارتش سوریه موفق شده است، عملیات جدید را که از دیروز دوشنبه آغاز شده است، مهار کند و شکست سختی به جبهة النصره و متحدانش وارد کند.

شبکه خبری «اورینت» وابسته به معارضان نیز گزارش داد که ارتش سوریه صبح امروز موفق شد بلندی «رشا» در محور جبل الاکراد را پس از آتش‌سنگین هوایی پس بگیرد و درگیری‌ها اکنون به صورت «کر و فر» است و معارضان نتوانسته‌اند شهرک کنسبا و تلة غزاله را از ارتش سوریه پس بگیرند.