واکنش کاربران توییتر به "حیوان" خواندن طرفداران کلینتون از سوی ترامپ

 حمله شب گذشته دو فرد ناشناس با بمب‌آتش‌زا و اسپری رنگ به دفتر مرکزی حزب جمهوری‌خواه در شهر هیلزبورو در کارولینای شمالی واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت.  

 

«پاتریک مک‌کروری،» فرماندار ایالت کارولینای شمالی، آن را "حمله به دموکراسی آمریکا" خواند. «هیلاری کلینتون» – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در حساب توییتر خود ضمن محکوم کردن حمله به دفتر جمهوری‌خواهان، از اینکه آسیبی در این حمله به کسی وارد نشد، ابراز خرسندی کرد. 

 

در این میان، اما واکنش «دونالد ترامپ» – نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان – متفاوت‌تر از همه بود. وی در حساب توییتر خود این حمله را به گردن "حیواناتی" انداخت که به گفته او حامی هیلاری کلینتون و حزب دموکرات هستند و اکنون از اینکه او در شرف پیروزی در انتخابات است عصبانی شده‌اند.

 

اما "حیوان" خواندن طرفداران کلینتون آن هم در حالی که هنوز تحقیقات پلیس در مورد هویت عاملان این حادثه به نتیجه نرسیده است، واکنش‌های زیادی را علیه او در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. یکی از کارمندان سابق ترامپ که به دلیل اخراج از سوی وی در دادگاه نیز علیه او شکایت کرده است، در واکنش به این مسئله، در حساب توییتر خود از ترامپ خواست پیش از حیوان نامیدن دیگران، خودش را در آینه ببیند.

 

برخی دیگر از کاربران توییتر نیز وجود توهم توطئه در ذهن ترامپ را دلیل اتهام‌زنی او به کلینتون عنوان کردند. در همین ارتباط، «رالف میدنایت» - مجری تلویزیون – در حساب توییتر خود در اظهاراتی کنایه‌آمیز در خصوص حمایت نامزد جمهوری‌خواهان از روسیه نوشت شاید این بار نیز روسها قصد ضربه زدن به کلینتون را داشته‌اند!

 

گروهی دیگر از کاربران توییتر نیز در واکنش به توهین ترامپ به هواداران کلینتون نوشتند حیوان نامیدن فرد یا افرادی که هنوز هویت آنها از سوی پلیس محرز نشده است و انتساب آنها به نامزد رقیب نشان می‌دهد نوع نگاه ترامپ به وقایع پیرامون خود می‌تواند در آینده در صورت پیروزی او در انتخابات برای آمریکا مشکل‌ساز باشد.

 

واکنش کاربران توییتر به

 

پلیس در حال حاضر به دنبال فردی است که روز گذشته (یکشنبه) همزمان با سفر ترامپ به کارولینای شمالی یک بطری حاوی مواد قابل اشتعال را از پنجره دفتر مرکزی حزب جمهوری‌خواه در این ایالت به داخل ساختمان پرتاب کرد. در اثر پرتاب این بمب آتش‌زا، مبلمان و اثاثیه یکی از اتاق‌های دفتر حزب جمهوری‌خواه و همچنین تعدادی از پوسترهای تبلیغاتی ترامپ طعمه حریق شدند. علاوه بر این، یک فرد دیگر نیز با اسپری رنگ شعارهایی را بر ضد حزب جمهوری‌خواه برروی دیوار ساختمان حزب نوشت.