خبرگزاری رویترز اعلام کرد، «منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن که با فرار به عربستان سعودی عامل اصلی به راه افتادن جنگ علیه یمن بوده است، آتش‌بس 72 ساعته را پذیرفته است.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که کشورش جنگ تمام عیاری را علیه مردم یمن به راه انداخته، روز دوشنبه مدعی شد کشورش به دنبال آتش‌بس در یمن است.

شنبه دوهفته گذشته عربستان با حمله به تالار بزرگی در صنعاء که محل برگزاری مراسم ختم پدر وزیر دفاع یمن بود، سبب کشته شدن نزدیک به 200 نفر و جراحت بیش از 700 نفر شد.

با این وجود، درست دو هفته پس از این اتفاق، کمیته‌ای که عربستان برای تحقیق و بررسی جنایت صنعا تشکیل داده بود ضمن تمجید از آنچه همکاری عربستان نامیده بود اعلام کرد که ستادکل ارتش یمن [بخش وابسته به هادی] با دادن اطلاعات غلط مسبب وقوع این فاجعه شده است.

بعد از انتشار بیانیه کمیته عربستان برای تحقیق در خصوص جنایت صنعا و مسئول دانستن ارتش تحت فرمان دولت «هادی» در این حادثه، اختلافات دولت مستعفی یمن و ریاض بالا گرفت.

«عبدالعزیز جباری» یکی از اعضای دولت مستعفی هادی به این اقدام عربستان واکنش نشان داد و با حمله به فرماندهان ائتلاف عربی-سعودی اعتراف کرد عربستان در یمن مرتکب جرایم و جنایت‌های جنگی شده و افزود هادی و نیروهای تحت امر او هیچ دخالتی در حادثه صنعا نداشتند به همین دلیل بهتر است ائتلاف مسئولیت خود را بر عهده بگیرد.