ترامپ خواستارمقابله بافساد درآمریکا شد

 ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روز گذشته (دوشنبه) از ادعای قبلی خود درباره احتمال "تقلب در انتخابات" فراتر رفت و خواستار انجام اصلاحات اخلاقی در بدنه دولت برای مقابله با فساد شد. 

 

وی روز گذشته (دوشنبه) در پی انتشار گزارشی درمورد درخواست یک مقام عالیرتبه وزارت امور خارجه آمریکا از اف‌بی‌آی برای تغییر سطح طبقه‌بندی ایمیل‌های افشا شده «هیلاری کلینتون»، اف‌بی‌آی و وزارت امور خارجه آمریکا را به همدستی با یکدیگر برای لاپوشانی فعالیت‌های مجرمانه نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها و پنهان کردن اشتباه فاحش او در ارسال اسناد محرمانه از طریق ایمیل شخصی خود متهم کرد. 

 

با این حال، نامزد جمهوری‌خواهان به دنبال انتشار این گزارش به محکومیت زد و بند وزارت خارجه آمریکا و اف‌بی‌آی بسنده نکرد و با اشاره به اعمال نفوذ کلینتون در وزارت خارجه آمریکا در رابطه با پرونده ایمیلی خود، خواستار تصویب قوانینی برای جلوگیری از لابی‌گری مقامات دولت تا 5 سال بعد از پایان یافتن دوره خدمت آنها شد.

 

وی معتقد است کلینتون در حالیکه دیگر سمتی در وزارت امور خارجه آمریکا ندارد، توانسته است برای رهایی از رسوایی استفاده از سرور شخصی ایمیل در دوران تصدی وزارت امور خارجه، با مقامات فعلی این وزارتخانه لابی کند.

 

ترامپ همچنین در اظهاراتی که اشاره روشنی به بنیاد خانوادگی کلینتون داشت، خواستار تصویب قوانینی شد که به موجب آن‌ها، مقامات ارشد دولت تا پایان عمر نتوانند برای یک دولت خارجی لابی‌گری کنند و یا از آنها برای تامین هزینه‌های انتخاباتی خود کمک مالی دریافت کنند. 

 

غول ساخت و ساز آمریکا در ادامه اظهارات خود بار دیگر سلامت نظام انتخاباتی در آمریکا را نیز زیر سوال برد و بدون آنکه مدرکی برای اثبات ادعای خود داشته باشد، رسانه‌های آمریکا و ستاد انتخاباتی کلینتون را به تبانی با یکدیگر برای شکست دادن خود در انتخابات متهم کرد. 

 

وی در این خصوص با اشاره به اتهامات جنسی وارده به خود در طول یکی دو هفته اخیر گفت: "رسانه‌های حامی کلینتون ذهن رای‌دهندگان را مسموم می‌کنند. آنها اخباری را منتشر می کنند که تماماً دروغ است."

 

ترامپ همچنین در ادامه برای چندمین بار به هواداران خود درباره احتمال تقلب در انتخابات ماه آینده هشدار داد و از آنها خواست در روز انتخابات مراقب آرای ریخته شده به صندوق و اینکه هر نفر چند بار در رای‌گیری شرکت می‌کند، باشند.