روسیه پیش از موعد حمله به حلب را متوقف کرد

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای روسی و ارتش سوریه برای این که غیرنظامیان و افراد مسلح مخالف بتوانند در مهلت تعیین شده از شهر خارج شوند، از امروز (سه‌شنبه) عملیات هوایی خود به شرق حلب را متوقف کرده‌اند.

اقدام روسیه درخصوص توقف درگیری و جلوگیری ازکشتار بیشتر در سوریه درحالی است که وزیر خارجه عربستان سعودی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که سلاح های کُشنده تر در اختیار تروریست ها در سوریه خواهد گذاشت.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیروز در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفت که نظام سعودی با متحدانش ازجمله آمریکا و انگلیس در حال بررسی مساله فرستادن سلاح های کُشنده برای تروریست های موسوم به مخالفان میانه رو سوریه است و افزود که کارهایی کرده ایم ولی جزئیات این مساله را رسانه ای نخواهیم کرد.

به گزارش بی بی سی، شویگو وزیر دفاع روسیه ،از کشورهایی که بر نیروهای مخالف بشار اسد نفوذ دارند خواست تا از این نیروها بخواهند با استفاده از فرصت، از شهر عقب‌نشینی کنند.

روسیه پیشتر گفته بود که از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۵ به وقت گرینویچ) تا ساعت ۴ بعد از ظهر روز پنجشنبه برای هشت ساعت جنگنده های روسیه از انجام حملات هوایی به شرق شهر حلب خودداری می‌کنند.

سپهبد سرگی رودسکوی، رییس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه، گفته بود حلب پنجشنبه شاهد آتش بس انسان دوستانه خواهد بود، البته هماهنگی درباره تمام امور، مانند احیای آتش بس در حلب، مدت زمان بیشتری وقت می خواهد.

پیش از این سازمان‌های امدادرسانی سازمان ملل از زمان برنامه‌ریزی شده برای توقف حملات در روز پنجشنبه انتقاد کرده و گفته بود که برای خروج امن مردم از مناطق تحت محاصره، حداقل به دوازده ساعت وقت نیاز است.