پیش روی سریع تر از حدانتظار نیروهای عراقی به طرف موصل
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود که به صورت ویدئو کنفرانس در کنفرانس بین‌المللی حمایت از عراق در پاریس پخش می شود، گفت: هدف عملیات ما آزاد کردن اهالی موصل است. 
 
العبادی افزود: ما طرح کاملی را برای کمک رسانی به آوارگان موصل آماده کرده‌ایم.
 
وی گفت: در کنار دولت محلی در استان نینوا برای خدمات رسانی و کمک های انسانی تلاش می کنیم. به همه یگان های نظامی دستور دادیم تا در همه محورهای عملیاتی گذرگاه های امنی را برای خروج غیرنظامیان ایجاد کنند. 
 
العبادی افزود: نیروهای عراقی سریعتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودیم در حال پیشروی به طرف موصل هستند. نیروهای پیشمرگه نخستین بار در کنار نیروهای دولت مرکزی عراق می‌جنگند که نشانه وحدت عراقی‌ها در نبرد موصل است. همه عراقی‌ها امروز در کنار یکدیگر ضد داعش می جنگند و وحدت عراقی‌ها در اوج قرار دارد. 
 
نخست‌وزیر عراق ادامه داد: نیروهای خارجی موجود در خاک عراق نیروهای رزمی نیستند و مأموریت آنها کمک پشتیبانی برای نیروهای عراقی است. بیشتر پوشش هوایی عملیات موصل برعهده نیروی هوایی عراقی است. جنگ ما در موصل، جنگی عراقی برای آزاد کردن خاک عراق است. جنگ امروز در موصل توسط نیروهای عراقی و با اهداف عراقی است و ما از هر شهروندی دفاع خواهیم کرد. 
 
وی خاطر نشان کرد: اجازه نقض حقوق بشر را در موصل نخواهیم داد.