چند خبر از فلسطین

«محمود جوده» که در سال 2007 در جریان یورش نیروهای یگان ویژه رژیم صهیونیستی به رام الله زخمی شده بود در اثر شدت جراحت بامداد امروز پنجشنبه در بیمارستان به شهادت رسید.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز در ادامه تجاوزات خود علیه فلسطینیان یک دختر فلسطینی را در نابلس به شهادت رساندند.

بر اساس این گزارش، یک دختر فلسطینی ظهر روز چهارشنبه در گذرگاه زعتره واقع در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

این در حالی است که سرزمین فلسطین از اوایل اکتبر سال گذشته تا کنون شاهد آغاز انتفاضه قدس و درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است و رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه قدس با اتخاذ تصمیمات و اقدامات مختلف تلاش کرده است جلوی انتفاضه قدس و موج عملیات های مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین را بگیرد، اما همه این تلاش ها به شکست انجامیده است و این انتفاضه همچنان ادامه دارد و خواب راحت را از چشمان مقامات صهیونیست گرفته است.
از آغاز انتفاضه قدس تا کنون بیش از 240 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

یورش نیروهای اشغالگر به چند خانه فلسطینی در نابلس

نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز پنجشنبه به 5 خانه در روستای قریوت واقع در جنوب نابلس یورش برده و به تعطیلی چندین موسسه در این روستا تهدید کردند.

در همین رابطه «بشار صادق القریوتی» عضو شورای روستایی گفت که نیروهای اشغالگر به منزل وی و منزل برادرش یوسف که معاون رئیس جمعیت الخیریه در این روستاست و همچنین منازل محمد طاهر مرداوی رئیس این جمعیت، موید سالم رئیس باشگاه ورزشی و جهاد صلاح الدین خطیب مسجد یورش آوردند.

نیروهای اشغالگر همچنین تهدید کردند که در صورت استمرار فعالیت های مردمی ضد شهرک سازی در این روستا، همه موسسات را تعطیل کرده و مسئولان آن را بازداشت خواهند کرد.

تحلیلگر صهیونیستی: قدرت حماس در کرانه باختری رو به افزایش است

سایت صهیونیستی "واللا" گزارش جامعی از "امیر بوحبوط" تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی را منتشر کرد. وی در این گزارش نگرانی محافل سیاسی و نظامی اسرائیل از مرحله حساس سیاسی و امنیتی پس از کناره گیری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از منصب خود و پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را تشریح کرده است.

بوحبوط در این گزارش به آنچه که از آن به عنوان "سناریوهای هولناک" یاد کرد، پرداخته است، سناریوهایی که نهادهای امنیتی اسرائیل آنها را بررسی می کنند، این اقدام در حالی صورت می گیرد که این نهادها نگران هستند آمریکا از قطعنامه سازمان ملل علیه شهرک سازی در شورای امنیت حمایت کند و سران تل آویو به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار قرار گیرند، امری که بر وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه طی ماه های ژانویه و فوریه آینده تاثیر می گذارد. 

این تحلیلگر اسرائیلی ضمن اشاره به سرخوردگی فلسطینیان در شرایط کنونی به خاطر ناکامی محمود عباس در ایجاد تغییرات مهم در گستره های سیاسی و اقتصادی، افزود که نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که قدرت و جایگاه جنبش مقاومت اسلامی حماس در کرانه باختری رو به افزایش گذاشته است و همین مساله عباس را به لغو انتخابات شهرداری ها واداشت.

وی تصریح کرد که گمانه زنی های محافل امنیتی اسرائیل حکایت از آن دارد که روند عملیات های مقاومتی که از اکتبر سال 2015 کلید خورده است، ادامه پیدا خواهد کرد.

بوحبوط در این گزارش ضمن اشاره به وضعیت اسفبار نوار غزه، یادآور شد که هر لحظه امکان دارد اوضاع این منطقه به خاطر عدم بازسازی نوار غزه و بحران اقتصادی ملتهب و متشنج شود.  

بازگشایی گذرگاه رفح برای چهارمین روز متوالی

مسئولان مصر امروز پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی گذرگاه زمینی رفح را بازگشایی می کنند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته 624 مسافر از طریق گذرگاه زمینی رفح این گذرگاه را ترک کردند و اداره گذرگاه ها نیز اعلام کرد که مسئولان مصر این گذرگاه را به صورت دو طرفه برای عبور مسافران بازگشایی کردند.

گذرگاه رفح واقع در مرز نوار غزه و مصر تنها کانال ارتباطی مردم غزه است که از حدود 10 سال پیش تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

تاکید هنیه بر اهمیت وحدت ملت فلسطین و لزوم پایان دادن به شکاف داخلی

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بر اهمیت وحدت ملت فلسطین و لزوم پایان بخشیدن به شکاف داخلی و دو دستگی تاکید کرد.

اسماعیل هنیه در جریان بازدید خود از سفارت فلسطین در دوحه بر اهمیت وحدت ملت فلسطین و تلاش برای پایان دادن به شکاف و دو دستگی در عرصه داخلی تاکید کرد.

در این دیدار که دیروز چهارشنبه صورت گرفت، نزار عوض الله و صالح عاروری از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس نیز هنیه را همراهی می کردند و مورد استقبال "منیر غنام یحیی آغا" سفیر فلسطین در قطر و کارکنان سفارتخانه قرار گرفتند.

هنیه در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن به شکاف داخلی، خواستار اجرای توافقات صورت گرفته در زمینه آشتی ملی و پس از آن پرداختن به مسائل بزرگ ملی شد.