کلینتون قصد دارد اختلاف رای با رقیبش را تا حد امکان افزایش دهد

به نقل از وب‌سایت "نیوز دات کام"، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون  –نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- در حال آماده شدن برای احتمال عدم پذیرش نتایج انتخابات از جانب دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری خواه – در صورت پیروزی نامزد دموکرات است.
 

کلینتون برای رد هرگونه ادعا از جانب ترامپ، قصد دارد سطح بیشتری از آرای مجمع گزینندگان آمریکا را به خود اختصاص، و اختلاف رای با رقیبش را تا حد ممکن افزایش دهد. تیم کلینتون همچنین اظهارات سران حزب جمهوری‌خواه را از نزدیک دنبال می‎کنند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند این سخنان می‌توانند نقش مهمی را در ابطال اتهامات ترامپ مبنی بر تقلب در رای‌گیری انتخاباتی آمریکا ایفا کنند.

 

مقامات ستاد تبلیغاتی کلینتون تاکید کردند نتیجه قطعی انتخابات قابل پیش‌بینی نیست. اما کلینتون و تیم وی اکنون در حال تصمیم‌گیری درباره آینده نامزد‌های انتخاباتی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

 

کلینتون در مصاحبه‌ای به شبکه رادیویی "دبلیوبی‌تی‌پی" گفت: "من باید راه حلی برای بهبود شکاف‌های موجود در جامعه آمریکا بیابم. ما باید متحد باشیم. شاید این نقش من به عنوان رئیس جمهور احتمالی آمریکا باشد." خودداری از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات از جانب ترامپ، نه تنها یکی از پایه‌های دموکراسی آمریکا را زیر سوال خواهد برد، بلکه برای کلینتون و انتقال قدرت وی نیز مشکل‌ساز خواهد بود. همچنین، پیروزی در انتخابات با اختلاف اندک می‌تواند آغاز دولت وی را با معضلات بسیاری روبرو کند.

 

"تیم کین" – معاون کلینتون در دولت احتمالی‌اش – در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت: "اگر ترامپ پیروز نشود، به هر حال ناله و شکایت خواهد کرد. اما در صورتی که رای قطعی باشد، فکر نمی‌کنم افراد زیادی به سخنان وی اهمیت دهند."

 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند کلینتون توانسته است در ایالت‌های بنفش حمایت‌های بیشتری را کسب کند و فاصله‌اش را با ترامپ افزایش دهد. وی در ایالت‌های پنسیلوانیا، ویرجینیا و کلرادو برتری قاطعی نسبت به رقیب جمهوری‌خواهش دارد. در ایالت‌هایی مانند فلوریدا و کارولینای شمالی، وی با اختلاف اندکی پیشتاز است.

 

در صورتی که کلینتون به کاخ سفید راه یابد، وی به عنوان یکی از روسای جمهور کمتر محبوب چند دهه گذشته آمریکا شناخته خواهد شد. با این‌که در نظرسنجی‌ها، ترامپ شرایط بسیار نامساعدی داشته است، همین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند عده بسیاری از مردم آمریکا کلینتون را غیر قابل اعتماد می‌دانند.