شورای مرکزی امنیت اقلیم کردستان عراق' پس از گذشت دو روز از حملات تروریست های 'داعش'، با صدور بیانیه ای به تشریح حضور تروریست ها در 'کرکوک' پرداخت.

در این بیانیه آمده است که، سپیده دم جمعه گذشته بیش از 100 تروریست داعش که عمدتا از تک تیراندازها و نیروهای انتحاری بودند، از منطقه 'داقوق' در جنوب کرکوک به داخل این شهر رسیدند تا استانداری، مراکز پلیس، زندان مرکزی و ارگان های امنیتی را کنترل کرده و روند نبرد با تروریست ها را به نفع خود تغییر دهند، اما این حرکت نظامی داعش شکست خورد.

این بیانیه اضافه کرد: تمامی تروریست ها که در قالب پنج گروه 20 نفری وارد کرکوک شده بودند، به هلاکت رسیده یا دستگیر شدند و هم اکنون اجساد 47 نفر از آنها به پزشک قانونی منتقل و هویت برخی هم به دلیل اینکه دست به عملیات انتحاری زده بودند، قابل شناسایی نیست.

بیانیه شورای مرکزی امنیت اقلیم افزود: تروریست ها به فرماندهی ابو اسلام فرمانده خودخوانده نظامی ولایت کرکوک وارد شهر شدند که نامبرده دستگیر و تحت بازجویی قرار دارد.

این بیانیه تاکید می کند که امنیت شهر کرکوک در کنترل نیروهای امنیتی است و تدابیر شدیدی برای برخورد با هر تحرک تروریستی در پیش گرفته شده است.

تروریست های تکفیری داعش جمعه گذشته با بهره گیری از اصل غافلگیری نیروهای امنیتی، وارد شهر کرکوک شده و درگیری های گسترده ای را با نیروهای امنیتی شروع کردند.

تروریست ها پس از 18 ساعت مقاومت، درهم شکسته شدند و همه آنان به هلاکت رسیده یا دستگیر شدند. هنوز روشن نیست تروریست ها چگونه موفق شدند وارد شهر کرکوک شوند، بدون اینکه مورد شناسایی قرار گیرند.

مسوولان امنیتی شهر کرکوک به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند که تحقیقات را در این خصوص آغاز کرده اند.