مشرق: اروپا هم اکنون هم از نظر اینترنت پرسرعت وضعیت خوبی دارد اما این طرح برای توسعه بیشتر و تضمین دسترسی است. هدف این است که تا سال ۲۰۲۰ تمام خانه ها در سراسر اروپا به اینترنتی با سرعت حداقل ۲۰ مگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشند و نیمی از جمعیت اروپا نیز به سرعتی حداقل ۱۰۰ مگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشند تا قادر به انجام بهتر و راحت تر کارها باشند.

قرار است این طرح در پارلمان اتحادیه اروپا به زودی تصویب شود. آنها معتقد هستند که تصویب این طرح سبب می شود که جامعه اروپایی قدرت رقابت بیشتری پیدا کند و شغل های بیشتری ایجاد بشود. آنها پیش بینی می کنند که این سرمایه گذاری سبب می شود که بخش خصوصی هم بیشتر روی توسعه شبکه های زیرساخت وارد بشود و در نهایت با کمک بخش خصوصی میزان سرمایه گذاری تا ۵۰ میلیارد یورو افزایش پیدا خواهد کرد.

در واقع این طرح می خواهد اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت را در دورافتاده ترین نقاط روستایی در اختیار مردم قرار بدهد تا این ضمانت وجود داشته باشد که همه به اینترنت دسترسی دارند و در نقاط شهری هم که زیرساخت های بهتری وجود دارد، شهروندان به اینترنتی با حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت دسترسی خواهند داشت.