سازمان نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کرد که این نیروها آماده مشارکت در عملیات آزادسازی موصل و حمله به مواضع تروریستهای داعشی به سمت شهر تلعفر در غرب موصل هستند.

ابومهدی مهندس نایب رئیس هیئت نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفتگو با روسیاالیوم تاکید کرد که نیروهای داوطلب مردمی برای مشارکت در آزادسازی موصل، در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی گفت: ماموریت ما پشتیبانی از نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال در پیشروی به سمت تلعفر در غرب موصل است.

مهندس افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، حدود 5 هزار داعشی که بیشتر آنها عراقی هستند، داخل موصل حضور دارند.

وی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص حملات توپخانه‌ای ترکیه به مواضع داعش در منطقه بعشیقه در شمال شرق موصل گفت: نیروهای داوطلب مردمی با حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق که معتقد است حضور نظامی ترکیه در عراق نقض حاکمیت کشور است، هم عقیده هستند.

عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه تروریستی داعش دوشنبه گذشته به دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

موصل بزرگترین شهری است که گروه تروریستی داعش آن را در اشغال خود دارد و این شهر که حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر جمعیت دارد، آخرین پایگاه اصلی این گروه تروریستی در عراق به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/