توجه بیشتر کلینتون به چشم انداز بعد از انتخابات

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به انتخابات کنگره در روز هشتم نوامبر و فراتر از آن چشم دوخته است.

 

در این گزارش به قلم پیتر نیکولاس آمده است: هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در حال نشان دادن توجه بیشتری به چشم انداز پس از انتخابات است و تلاش می کند تعداد دموکرات ها را در کنگره آمریکا افزایش دهد. او همچنین تلاش می کند یک سری انتظارات را در ارتباط با دستاوردهایش -در صورتی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود- ایجاد کند.

 

هیلاری کلینتون همچنان درباره دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود، صحبت می کند، اما به نظر می رسد او در برابر تعامل مستقیم با رقیبی که در نظرسنجی ها از او عقب است، مقاومت می کند.

 

این نامزد دموکرات در گفتگو با خبرنگاران گفت دیگر نمی خواهد وقت خود را صرف مجادله با ترامپ کند که در سه مناظره تلویزیونی با او حضور داشت. وی این هفته همچنین گفت:«من چهار ساعت و نیم با او مناظره داشتم. دیگر به پاسخ گویی به او فکر نمی کنم.»

 

مشاوران انتخاباتی کلینتون در تلاش برای جلوگیری از بروز آشفتگی هایی هستند که در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات ایجاد خواهد شد.

 

کلینتون شنبه در یک تجمع انتخاباتی در فیلادلفیا پیشنهادی را برای حامیان ترامپ مطرح کرد و گفت: «می خواهم رئیس جمهور شما نیز باشم و برای شما کار کنم و برای شما نیز خواهم جنگید.» 

 

اما دستورالعمل کلینتون می تواند به آسانی با مشکلاتی رو به رو شود، مگر آن که دموکرات ها در روز هشتم نوامبر به پیروزی قابل توجهی دست یابند و کنترل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را در دست گیرند. پس از آن که دموکرات ها اکثریت را در انتخابات میان دوره ای در سال دو هزار و ده از دست دادند، کنگره بیش از پیش مانع از اجرای دستورالعمل های سیاسی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، شد.

 

به نظر می رسد اگر کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد، می خواهد مانع از سناریویی شود که بر اساس آن، این رأی دهندگان احساس کنند او از آنها دست کشیده است. 

 

او در پیتسبرگ گفت: «نمی خواهم وانمود کنم که می توانم مشکلاتمان را حل کنم. این اتفاق در جهان واقعی رخ نمی دهد.» 

 

هم اکنون بیشتر سخنرانی های کلینتون حول محور رقابت برای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا متمرکز است، اقدامی که می تواند سبب توازن قدرت شود. اگر کلینتون به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، دموکرات ها به چهار کرسی دیگر نیاز دارند تا کنترل سنا را در دست گیرند. اما آنها برای کنترل بر مجلس نمایندگان آمریکا باید بیشتر تلاش کنند زیرا به سی کرسی نیاز دارند.

 

کلینتون روز یکشنبه به نام دبورا راس دموکرات از کارولینای شمالی اشاره کرد که برای ورود به کنگره باید با ریچارد بور جمهوری خواه رقابت کند. او گفت: «دبورا دقیقا همان شخصی است که من در سنای آمریکا به او نیاز دارم.»

 

او روز شنبه نیز در پنسیلوانیا سخنانی مشابه بیان کرد و از کیتی مک گینتی دموکرات که در تلاش برای شکست دادن پت تومی جمهوری خواه است، حمایت کرد. 

 

او گفت: «کیتی دقیقا همان شخصی است که من در سنا به او نیاز دارم.»

 

رابی موک، مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون، به خبرنگاران گفت که قصد دارد یک میلیون دلار در ایندیانا و میزوری هزینه کند. پیش بینی می شود خانم کلینتون در این ایالت ها شکست بخورد.