جنگ ویدئویی مذکور هر شب ساعت 6:30 دقیقه عصر به وقت شرق آمریکا از طریق خدمات فیس بوک لایو پخش شده و در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. محل تهیه و پخش این برنامه برج ترامپ در نیویورک است.

میزبان این جنگ شبانه بوریس اپشتین مشاور ارشد پیکار تبلیغاتی ترامپ، تومی لارن مفسر برنامه های تلویزیونی و کلیف سیمز یکی دیگر از مشاوران ترامپ خواهند بود. در برنامه افتتاحیه این جنگ تبلیغاتی با مدیر ستاد انتخاباتی وی کلی آن کانوی و مشاور وی جیسون میلر گفتگو می شود.

پخش این برنامه از فیس بوک در شرایطی رخ می دهد که ترامپ از هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود به شدت عقب افتاده است. حامیان ترامپ پیش از این هم از قابلیت فیس بوک لایو یا پخش زنده فیس بوک استفاده کرده بودند و بیش از 9 میلیون بیننده را از این طریق جذب کرده بودند.

بسیاری از کارشناسان این اقدام را یکی از آخرین تلاش های ستاد تبلیغاتی و انتخاباتی ترامپ برای کاهش فاصله با کلینتون توصیف کرده اند. گفته می شود ترامپ قصد دارد در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک شبکه تلویزیونی به نام خود هم راه اندازی کند و از این طریق در حال زمینه سازی برای چنین کاری است. البته ترامپ این ایده را تایید نکرده است.