برتری ترامپ نسبت به کلینتون

 به نقل از سی‌ان‌ان، نتایج یک نظرسنجی در ایالت فلوریدا نشان می‌دهد دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در این ایالت با 2 درصد اختلاف از هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات – پیشی گرفته است.

 

نظرسنجی جدید بلومبرگ نشان داد ترامپ با 45 درصد آرای شهروندان فلوریدا، نسبت به کلینتون – با 43 درصد – برتری یافته است. "گری جانسون" – نامزد حزب لیبرترین – و "جیل استاین" – نامزد حزب سبز آمریکا – به ترتیب 4 و 2 درصد حمایت را به خود اختصاص داده اند.

 

این نتایج، یک تغییر اساسی را در نظرسنجی‌های اخیر در ماه جاری میلاری نشان می‌دهد. در نظرسنجی‌‎های پیشین فلوریدا، کلینتون پیشتاز بوده است. پس از انتشار ویدیوی جنجالی اظهارات ترامپ درباره زنان، سطح حمایت از وی در ایالت کالیفرنیا کاهش یافته بود و به 44 درصد رسیده بود. این در حالی است که سطح حمایت از کلینتون در آن نظرسنجی 48 درصد اعلام شده بود.

 

نتایج نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد برتری ترامپ به دلیل سطح حمایت از وی از سوی رای دهندگان مستقل بوده است.

 

در این نظرسنجی، ترامپ توانسته است 51 درصد از رای‌دهندگان مسن و 50 درصد از رای‌دهندگان فاقد تحصیلات دانشگاهی را کسب کند.

 

این در حالی است که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد کلینتون رای 51 درصد اسپانیایی‌زبان‌ها و 50 درصد افراد تحصیل‌کرده ساکن در ایالت فلوریدا را به خود جلب کرده است.

 

نظرسنجی بلومبرگ بین روزهای 21 تا 24 اکتبر (بازه زمانی بین 30 مهر تا 3 آبان) انجام شد. در این نظرسنجی 953 رای دهنده ساکن فلوریدا شرکت کردند.