همکاری اطلاعاتی "ریاض-تل آویو" برای ضربه زدن به "حزب الله"

 طی ماه های اخیر رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در زمان ها و مکان های مختلف دیدارهایی را با یکدیگر داشته اند.

این دیدارها که بیشتر برای مقابله با محور مقاومت انجام می گیرد، منافع مشترک "ریاض-تل آویو" را تامین می کند. هر دو طرف مخالف جدی مقاومت اسلامی در منطقه هستند و حامی تروریست های تکفیری.

این دو موضوع  مشترک بین عربستان و اسرائیل موجب شده تا آن ها برای چگونگی مقابله با حزب الله ، حشد الشعبی و انصار الله برنامه ریزی کنند.

اینتلیجنس آنلاین در این زمینه گزارش داد :  هم‌اکنون ده‌ها سال است که روابط بین اسرائیل با عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج به‌صورت محرمانه وجود دارد؛ ولی به نظر می‌رسد که پس از توافق هسته‌ای ایران، این روابط در روند تقویت و آشکارسازی قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار سایت Intelligence Online قرار گرفته، عوامل سرویس اطلاعاتی سعودی (GPI)، که مسئول همکاری اطلاعاتی با "موساد" و دستگاه اطلاعات اردن هستند، هم‌اکنون در بهترین شرایط خود قرار دارند.

این وبگاه همچنین یادآور شد: همکاری بدون محدودیت بین  "ریاض" و "تل‌آویو"، محرکی برای سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورهای عربی جهت ایجاد و توسعه ارتباط با اسرائیل می‌باشد.

"سلمان بن حمد آل خلیفه"، ولیعهد بحرین، بزرگترین مشوق همکاری در خصوص ایران است. تماس‌های اولیه با این کشور، به‌وسیله بخش اطلاعات عمومی اردن برقرار شد. این مطلب در مورد کویت نیز صادق است.

علی‌رغم اینکه مدت طولانی از ارتباط بین سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل با امارات متحده عربی  به ‌وسیله "محمد دحلان" رئیس سابق دستگاه امنیتی فتح و مشاور کنونی "محمد بن زاید"  می‌گذرد، هم‌اکنون این ارتباط در حال رسمی‌تر شدن است.

تحلیلگران معتقدند که رابطه بین رژیم صهیونیستی و پادشاهی عربستان در حوزه سایبر نیز وجود دارد. رسانه‌های عربی پیش از این در گزارش‌هایی مدعی شده بودند که شرکت‌های اسرائیلی به شرکت سعودی "آرامکو" جهت مقابله  با حملات سایبری علیه این شرکت کمک کرده‌اند.

البته مقامات "تل آویو" به پادشاهی سعودی به عنوان یک حکومت معتدل می نگرند و تلاش می کنند تا از کمک آن ها برای مقابله با حزب الله لبنان بهره ببرند.

"زیپی لیونی" وزیر امورخارجه سابق رژیم صهیونیستی در این زمینه مدعی شده است که باید با عربستان سعودی و دولت های عرب معتدل برای مقابله با ایران همکاری کنیم.

عربستان به شدت از نقش مثبت حزب الله لبنان در مواجهه و مبارزه با تروریست های تکفیری ناخشنود است. نکته جالب تر آنکه رژیم سعودی که در همه دنیا به عنوان یکی از بزرگترین حامیان تروریسم شناخته می شود از سوی اسرائیل به عنوان یک دولت معتدل معرفی می گردد و این موضوع جای سوال جدی دارد؟

در ماه های اخیر هم سفر یکی از مقامات ارشد رژیم سعودی به سرزمین های اشغالی خبر ساز بود.  کارشناسان معتقدند که سفر "انور عشقی" به اراضی اشغالی فلسطین به صورت کامل به درخواست دربار پادشاهی عربستان در "ریاض" صورت گرفت.

افشاکننده اسرار خاندان آل سعود به نام "مجتهد" اعلام کرد که سفر «انور عشقی» ژنرال بازنشسته سعودی به اراضی اشغالی فلسطین با هماهنگی دربار پادشاهی عربستان صورت گرفته است.

وی  ادامه داد: سفر "انور عشقی" به اراضی اشغالی فلسطین به صورت کامل به درخواست دربار پادشاهی عربستان در ریاض صورت گرفت. این اقدام انور عشقی گامی از سوی «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان بود که در صدد جلب توجه و دوستی اسرائیل است تا بدین طریق رژیم صهیونیستی با وساطت در نزد آمریکایی ها موجب شود که "واشنگتن" از بن سلمان در برابر «محمد بن نایف» حمایت کند.

مجتهد می افزاید: هر کس ادعا کند که سفر "انور عشقی" تصمیمی شخصی بوده است، آگاهانه دروغ می گوید. روابط "محمد بن نایف" با اسرائیل عمیق تر از محمد بن سلمان است ولی "بن نایف" به صورت مخفیانه این کار را انجام می دهد و هدف وی به گفته خودش هماهنگی امنیتی جامع با اسرائیل است نه عادی سازی روابط با آن.

 

هرچند رژیم سعودی تلاش هایی برای ضربه زدن به حزب الله با هماهنگی اسرائیل داشته ، اما در تحولات میدانی سوریه شاهدیم که حزب الله همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد و اعلام کرده تا از بین بردن کامل تکفیری ها در سوریه باقی خواهد ماند.