به گزارش فارس، زهره الهیان امروز اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای استکباری در غرب به ویژه آمریکا و انگلیس تلاش زیادی برای قطع رابطه جمهوری اسلامی با مسلمانان و حکام اسلامی انجام دادند.
وی افزود: آنها در این راه ابتدا عراق را برای حمله نظامی به ایران تحریک کرده و سپس همه کشورهای اسلامی را تشویق به حمایت از رژیم منفور صدام علیه جمهوری اسلامی در طول جنگ کردند.
این مسئول ادامه داد: اسناد بسیاری طی سه دهه اخیر به ویژه پس از سرنگونی رژیم بعثی صدام در عراق به دست آمده است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با اصل انقلاب اسلامی و برقراری حکومتی اسلامی مشکل داشته و نمی‌خواهند جمهوری اسلامی در این راه موفق باشد.
الهیان گفت: آمریکایی‌ها از سه دهه قبل گسترش تفکر انقلابی در میان کشورهای اسلامی را پیش‌بینی کرده و از همان زمان به دنبال بدنام کردن ایران در میان امت اسلامی بودند.
وی اظهار داشت: پس از شکست حمله نظامی به ایران، آنها پروژه ایران هراسی را کلید زده و هر از چندگاهی توطئه‌ای جدید علیه جمهوری اسلامی در منطقه به راه می‌اندازند.

ایران خود زخم خورده ترور و خشونت است

نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طراحی مضحک آمریکایی‌ها برای متهم کردن ایران به تلاش برای ترور یکی از مقامات رده میانی عربستان سعودی گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب بارها زخم دردناک ترور را بر روح و قلب خود احساس کرده است.
الهیان گفت: عزیزترین فرزندان این ملت از جمله رجایی و باهنر، مطهری و شهید مظلوم بهشتی بر اثر اقدامات تروریستی گروهک‌های مورد حمایت غرب به شهادت رسیدند.
وی تاکید کرد: بنابراین ما که خود زخم خورده ترور و خشونت هستیم، هرگز دست به این اقدام زشت و غیر انسانی نخواهیم زد.

ترور یک مسئول رده میانی عربستان چه سودی برای ایران دارد؟

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای تشویق امت اسلامی به همگرایی و وحدت، گفت: منافع ایران اسلامی با اتحاد و همدلی امت اسلامی گره عجین است و در این راه اقدامات بسیاری از سوی مسئولان کشورمان به ویژه رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی طی سه دهه اخیر صورت گرفته است.
الهیان تصریح کرد: بنابراین ترور فردی از میان همسایگان مسلمان نه تنها سودی برای ایران ندارد، بلکه منافع ما را نیز به عنوان کشوری اسلامی به خطر می‌اندازد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت تاکید کرد: از همین رو ضروری است تا مسئولان عربستان سعودی با واقع‌بینی و تحلیل صحیح شرایط جهان، هوشیار بوده و فریب بازی که آمریکایی‌ها و سرویس‌های جاسوسی غرب به راه انداخته‌اند را نخورند.
الهیان متذکر شد: به زودی آمریکایی‌ها باید تاوان این اتهام زشتی که به ایران اسلامی نسبت دادند را بدهند و در برابر افکار عمومی از ملت ایران عذرخواهی کنند.
وی خطاب در پایان به سران عربستان سعودی نیز گفت: عدم تعامل و همراهی با ایران بیش از آنکه ما را متضرر سازد، عربستان را در منطقه منزوی کرده و سودی برای شما نخواهد داشت.