آمریکا خواهان از بین بردن داعش نیست

 شیخ اکرم الکعبی در گفت وگو با خبرگزاری یونیوز تصریح کرد: توانمندیهای عراق بویژه بعد از تشکیل نیروهای الحشد الشعبی باعث به شکست کشاندن نقشه های آمریکا شد.

وی افزود: آمریکایی ها به این دل خوش کرده بودند که هریک از نبردها علیه داعش ماهها و سالها طول بکشد اما مشاهده می کنیم که این نبردها در مدت زمان کوتاهی پایان یافت و به شکست داعش منجر شد.

* ائتلاف آمریکا، عملکرد نیروهای عراقی را کند کرده است

شیخ اکرم الکعبی گفت: اگر ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا نبود، ما عملیات آزادسازی را با سرعت زیاد تکمیل می کردیم اما متاسفانه موانعی که آمریکا و هم پیمانانش در داخل عراق ایجاد می کند، باعث کندی عملکرد نیروهای عراقی می شود.

وی تصریح کرد: مناطقی که نیروهای الحشد الشعبی در آنجا در چارچوب عملیات آزادسازی موصل فعالیت می کنند، گسترده و راهبردی است.

شیخ اکرم العکبی گفت: در این مناطق، نیروی هوایی آمریکا به هیچ وجه وجود ندارد بلکه فقط نیروی هوایی ارتش عراق حضور دارند.

وی افزود: ما حضور اشغالگران آمریکایی و دیگران را در مناطقی که در حال نبرد در آنجا هستیم، نمی پذیریم.

دبیرکل جنبش النجباء خاطرنشان کرد: ترکیه تلاش می کند که با دخالت در امور داخلی عراق بر مشکلات داخلی خود سرپوش بگذارد و از آن خارج شود. ترکیه مقاصد و طرح هایی در عراق دارد. این کشور در طرح غربی، اسرائیلی و انگلیسی برای تقسیم عراق شریک هستند.

* گروه‌های مقاومت آماده عملیات علیه نیروهای ترکیه هستند

وی تصریح کرد: گروههای مقاومت عراق آماده عملیات علیه نیروهای ترکیه در صورت تعرض به حاکمیت عراق و گذر از مرز هستند.

* راه های زیادی برای پاسخ به متجاوزان داریم

شیخ اکرم الکعبی گفت: مقاومت راههای زیادی برای پاسخ به نیروهای متجاوز دارد. این پاسخ قاطع و سریع خواهد بود.

* می‌توانیم داعش را در سوریه تحت تعقیب قرار دهیم

وی تصریح کرد: ما قادر هستیم که داعش را در سوریه تحت تعقیب قرار دهیم؛ همانطور که در عراق صورت گرفت و داعشی ها شکست خوردند. می توان دولت را برای اجرای عملیات علیه داعش در سوریه متقاعد کرد. ما نقشه ها و طرح ها و توانمندی لازم در این زمینه را داریم؛ بویژه که در سوریه حضور داریم و در حلب می جنگیم و با داعش در چند جبهه در آنجا درگیر هستیم.

* عربستان از داعش حمایت می کند

وی اتهامات دولت سعودی علیه نیروهای الحشد الشعبی را رد کرد و گفت: ما از اهل سنت در برابر گروه تروریستی داعش که مورد حمایت عربستان است، دفاع کرده و از آنها محافظت کردیم و مناطق آنها را از لوث این گروه آزاد کردیم.

* دولت سعودی بر اساس تفکرات وهابی و داعشی بنا نهاده شده است

شیخ اکرم الکعبی گفت: عربستان یک دولت وهابی است که بر پایه قتل و کشتار بنا نهاده شده است. حکام سعودی بسیاری از اهالی اهل سنت را در بسیاری از مناطق عربستان کشته اند. آنها حکومت خود را بر اساس همان تفکر داعشی بنا نهاده اند.عربستان با استعمار جهانی در ارتباط است.