این استاد دانشگاه سیستمی منحصر بفرد برای پیش بینی نتایج انتخابات آمریکا دارد که در 32 سال گذشته درست کار کرده است.

 

پروفسور " آلن . جی . ریچمن " استاد تاریخ در دانشگاه آمریکن واشنگتن که بیش از 3 دهه پیش بینی های درستی درباره نتایج انتخابات آمریکا داشته است می گوید به رغم همه نظر سنجی ها که حاکی از پیشتازی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکاست، اما این نامزد انتخاباتی قادر نخواهد شد دونالد ترامپ را شکست دهد و برنده این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ است.

 

پروفسور ریچمن پیش از رسوایی افشای نوار مکالمات مستهجن ترامپ درباره زنان در گفت و گویی با روزنامه واشنگتن پست این پیش بینی را کرده است اما دو روز پیش نیز وقتی خبرنگار واشنگتن پست درباره تغییر احتمالی پیش بینی او به سراغش رفت، همچنان بر نظر پیشین خود اصرار کرده و گفته است ترامپ برنده انتخابات هفته آینده آمریکا خواهد بود.

 

به نوشته واشنگتن پست پروفسور ریچمن 69 ساله که از سال 1984  شروع به پیش بینی نتایج انتخابات آمریکا کرده است همواره پیش بینی های موفقی داشته و سیستم او تا کنون حتی یک بار هم اشتباه نکرده است.

 

 او برای تنظیم سیستم پیش بینی خود درباره نتایج انتخابات، نزدیک به دو دهه - 1960 تا 1980-  تحقیق کرده است.

 

به گفته این پروفسور تاریخ آمریکا، کلید اصلی راه یابی به کاخ سفید در گرو پاسخ "درست یا غلط"  به  13 سوال کلیدی درباره وضعیت حزب حاکم است؛ اگر پاسخ 6 سوال – یا بیشتر -  از این 13 سوال به نفع حزب حاکم نباشد او نتیجه می گیرد که حزب حاکم بازنده خواهد بود.

 

او بر مبنای این سیستم توانسته است در 30 سال گذشته نتایج همه انتخابات ریاست جمهوری را به درستی پیش بینی کند.

 

او در مصاحبه نخست خود با واشنگتن پست که در سپتامبر گذشته و پیش از رسوایی نوار ویدئویی ترامپ انجام شد بر مبنای همین سیستم خود پیش بینی کرده بود حزب حاکم دموکرات و نامزد این حزب (هیلاری کلینتون) در انتخابات 2016 بازنده خواهد بود.

 

او دو روز پیش نیز در مصاحبه با واشنگتن پست گفته است تغییری در سیستم پیش بینی او روی نداده و همچنان کلینتون را بازنده انتخابات آتی می داند. او گفته است رسوایی نوار مکالمات ترامپ تاثیری در تغییر نتایج سوالات بنیادین او نداشته است.

 

او در ماه سپتامبر گفته بود حزب دموکرات حائز 6 نتیجه منفی از مجموعه 13 پرسش اوست و بنابراین بازنده انتخابات خواهد بود.

 

او سوال ششم را وضعیت حزب سوم (حزب لیبرال) دانسته است. از نظر این پروفسور آمریکایی آرای حزب لیبرال در این مرحله از انتخابات آمریکا به بالاترین حد خود خواهد رسید و " گری جانسون " نامزد این حزب خواهد توانست دستکم 5 درصد از آرا- یا بیشتر-  را به دست آورد. و این مساله کاملا به ضرر حزب دموکرات خواهد بود.

 

البته این پروفسور آمریکایی " خطا ناپذیری" پیش بینی خود در این دوره از انتخابات آمریکا  را مشروط به دو عامل دانسته است:

 

1- رای 5 درصدی – یا بیشتر- نامزد حزب سوم (حزب لیبرال) در انتخابات 8 نوامبر 2016

 

2- قابلیت های شخصی دونالد ترامپ در روزهای باقی مانده به انتخابات؛ در این باره این پروفسور آمریکایی معتقد است از زمان انتخاب آبراهام لینکلن در سال 1860 تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد وضعیت کنونی نبوده است؛ نامزدی که به طور بی سابقه ای از نظر رسانه ها و بخش قابل ملاحظه ای از افکار عمومی آمریکا خطرناک و مخرب یاد می شود.

 

او معتقد است این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ویژگی هایی دارد که می تواند مرزهای مالوف و طبیعی سیاست در آمریکا را بشکند و به همین خاطر او دو پیش شرط را برای تحقق پش بینی خود قایل شده و معتقد است انتخابات آینده این قابلیت را دارد که نتیجه غیر منتظره به همراه داشته باشد.