وضعیت تیموشنکو از زبان دخترش + عکس

به گزارش ايسنا، در اروپاي شرقي، وي با محکوم کردن حکم صادره از سوي دادگاه اوکراين براي مادرش، اين اقدام را تنها انتقام دولت از مخالفان دانست.

دختر تیموشنکو درخصوص وضعیت مادرش در زندان گفت: یولیا تیموشنکو به همراه دو زن دیگر که در انتظار محاکمه برای جرایم اقتصادی هستند در سلولی ۱۵ متری نگهداری می‌شوند.

به گفته وی فضای داخل سلول سرد و مرطوب و فاقد آبگرم است و تنها یک پنجره کوچک به بیرون دارد و توسط دوربین شبانه روزی کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر زمان تیموشنکو در زندان صرف خواندن اسناد و مدارک دادگاه می‌شود، با این حال او به تازگی دچار مشکل حرکتی در زندان شده اما مسئولین زندان حتی اجازه معاینه دکتر را هم به او نمی‌دهند.

دختر نخست وزیر سابق اوکراین با اشاره به اینکه ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین و تیم همراه وی درصدد حذف مخالفان سیاسی هستند و به هشدارهای جامعه بین‌المللی توجهی ندارند، خاطرنشان کرد: دلم می‌خواهد هر چه زودتر مادرم به خانه برگردد و هرگز وارد بازی‌های سیاسی نشود، اما اگر سیاست را از زندگی یولیا پاک کنید او نمی‌تواند زندگی کند، تنها سیاست است که او را در زندگی خوشحال می‌کند.

یولیا تیموشنکو، نخست وزیر پیشین اوکراین هفته گذشته به اتهام عقد قرارداد گازی با روسیه خارج از اختیارات نخست وزیری و وارد کردن زیان به اوکراین به هفت سال زندان محکوم شد.

مخالفان دولت حکم دادگاه را سیاسی و در جهت حذف بانوی نارنجی از عرصه سیاست اوکراین می‌دانند.

منبع خبر: ليگا نووستي اوکراين