بعد از تصمیمات جدید عربستان برای اجرای سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور و تحت فشار قرار گرفتن مردم، صداهایی از داخل عربستان مبنی بر اعتصاب و عصیان مدنی به گوش می‌رسد.

پایگاه خبری «الرأ‌ی الیوم»، گزارش داد عربستانی‌ها معتقدند که تصمیمات رهبران این کشور با دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم همخوانی ندارد و بر زندگی آن‌ها تأثیر بد می‌گذارد و به  همین دلیل باید این سیاست‌ها تغییر کند.

بر همین اساس عربستانی‌ها امروز با ساخت هشتگ #اضراب_الشعب_یوم_الاحد در شبکه‌های اجتماعی خواستار اعتصاب عمومی شدند و این هشتگ به رتبه چهارم هشتگ‌های برتر عربستان در شبکه‌های اجتماعی رسید.

یک کاربر عربستانی مخالف آل سعود که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که دولت عربستان زمانی که احساس می‌کند مردم با آنها مخالف است، بدون توجه به نوع و شکل اعتراض، مخالفان خود را به اقدام علیه ولی‌امر و لکه دار کردن قداستشان متهم می‌کنند.

نوره الحربی یکی از کاربران عربستانی در توییتر نیز نوشته که بهتر است دولت دیگر با وعده‌های واهی مردم را گمراه نکند و از مردم خواست که به اعتصاب بپیوندند.

یک کاربر دیگر با نام «العاقل الاریب» نوشت: هدف از دعوت برای اعتصاب عمومی متوقف کردن روند چپاول داشته‌های مردم است و به مسئولان می‌گوییم که گمان نکنید مردم برده‌های شما هستند ما حق داریم خشم خود را نشان دهیم بپرسیم و شما را مؤاخذه کنیم.

طبق این گزارش، اگر شهروندان عربستانی موفق شوند که اعتصاب خود را از فضای مجازی به دنیای واقعی منتقل کنند بدون شک رژیم این کشور که عادت به قلع و قمع و سرکوب هرگونه مخالفتی دارد نخواهد توانست همه مردم را ساکت کند و به اکثریت شهروندان عربستانی اتهام خائن بودن یا مزدور خارجی بودن وارد کند.

بدون شک این دعوت به اعتصاب و عصیان عمومی مسئولان عربستان را با چالشی جدی رو به رو خواهد کرد؛ کارشناسان عربستانی معتقدند کسی نمی‌تواند قدرت و توان اولین دعوت برای اعتصاب و عصیان عمومی را پیش‌بینی کند.