به گزارش فارس به نقل از شبکه رادیویی "یوروپ ۱"، "فرانسوآ فیون" روز شنبه گذشته در اظهاراتی از قصد خود برای کنارهگیری از سمت نخستوزیری و ترک فعالیت در دولت فرانسه پس از ۳۰ سال بمنظور مواجهه با "چالشهای جدید" در سال ۲۰۱۲ خبر داد.

بر اساس این گزارش، فیون اعلام کرد که قصد دارد از فعالیت‌های ۳۰ ساله دولتی خود کناره‌گیری کند و نامزد انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۲ در پاریس شود که البته اعلام خبر کناره‌گیری وی از فعالیت دولتی چندان هم دور از انتظار نبود.

وی در اظهاراتی درباره این تصمیم خود اعلام کرد: «پس از ۳۰ سال فعالیت در دولت، هم‌اکنون احساس می‌کنم که باید
به نسل جدید اجازه داده شود که تخصص، شور، نشاط و سرزندگی خود را به خدمت تعهدات سیاسی در آورند.»

وی افزود: «من معتقدم زمانیکه که کسی به مدت طولانی در یک زمینه فعالیت کند، تأثیرات مفیدش به مرور زمان کم خواهد شد اما می‌گویم که در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۲ اعتماد پاریسی‌ها را جلب خواهم کرد.»

اعلام قصد نخست‌وزیر فرانسه برای کناره‌گیری از فعالیت در دولت در حالی صورت می‌گیرد که وی چند ماه پیش نیز در راستای آغاز روند ترمیم کابینه فرانسه اقدام به استعفای صوری کرد و یکروز بعد مجددا از سوی " نیکلا سارکوزی " رئیس‌جمهور فرانسه به سمت نخست‌وزیری دولت جدید برگزیده شد و ترکیب کابینه جدید خود را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، فرانسوآ فیون همواره در نظرسنجی‌های صورت گرفتع در فرانسه از لحاظ محبوبیت مردمی از " نیکلا سارکوزی " پیشتر بوده است و بیشتر از رئیس‌جمهور مقبول فرانسویان است.

فرانسوآ فیون که از سال ۲۰۰۷ و از زمان روی کارآمدن نیکلا سارکوزی در الیزه به سمت نخستوزیری فرانسه منصوب شده است، تا کنون هدایت دولت فرانسه را بر عهده داشته است.