زلزله 6.6 ریشتری ایتالیا که قویترین زمین لرزه این کشور در چند دهه گذشته محسوب می شود، دیروز نزدیک منطقه ای رخ داد که در آن در ماه اوت (حدود 2 ماه پیش) حدود 300 نفر بر اثر زمین لرزه ای دیگر کشته شدند.

 

به نظر می رسد این بار کسی در این زمین لرزه جان خود را از دست نداده است و فقط حدود 20 نفر زخمی شدند. از آنجایی که این چهارمین زمین لرزه ای بود که در سه ماه گذشته در این منطقه ایتالیا رخ داد، هزاران نفر از مردم در مرکز این کشور شب را در خودروها، چادرها و اقامتگاه های موقت سپری کنند. 

 

در منطقه "نورچا" در ایتالیا – که نزدیک کانون زمین لرزه اخیر است – برخی از مردم محلی شب را در خانه های خود سپری کردند. برخی از آنها هم به توصیه مقامات گوش کردند و به ساحل دریای آدریاتیک رفتند.

 

زمانی که از یکی از اهالی "نورچا" که به همراه دختر 8 ساله اش در ون زندگی می کرد، پرسیده شد آیا در این منطقه می مانید یا خیر؟ وی گفت: "چطور می توانیم بمانیم؟ دیگر نه مدرسه ای باقی مانده نه کلیسا و نه ایستگاه پلیسی. دیگر هیچ چیز باقی نمانده است."

 

"ماتئو رنتسی،" نخست وزیر ایتالیا روز گذشته وعده داد همه مناطق خسارت دیده، بازسازی شوند. وی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: "ما همه جا را بازسازی می کنیم. خانه ها، کلیساها، مغازه ها،..."

 

"مارگارتا سگو،" عضو سازمان زمین شناسی انگلیس گفت: نباید احتمال وقوع زمین لرزه های بزرگتر را فراموش کرد.

 

زلزله ایتالیا؛ هزاران نفر شب را در اقامتگاه های موقتی گذراندند+ تصاویر
زلزله ایتالیا؛ هزاران نفر شب را در اقامتگاه های موقتی گذراندند+ تصاویر
زلزله ایتالیا؛ هزاران نفر شب را در اقامتگاه های موقتی گذراندند+ تصاویرزلزله ایتالیا؛ هزاران نفر شب را در اقامتگاه های موقتی گذراندند+ تصاویر