بایدن: ترامپ چاپلوسی پوتین را می‌کند

 جوزف بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد ترامپ با زیرسوال بردن مشارکت روسیه در موضوع «هک ها»، مقامات اطلاعاتی آمریکایی را تضعیف کرده است.

 

نشریه هیل در گزارشی نوشت: ترامپ گزارش چندین نهاد اطلاعاتی آمریکایی را که تأیید کرده اند حملات اخیر علیه کمپین هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات، از روسیه صورت گرفته است؛ رد کرد.

 

بایدن در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت:‌ «ببینید او به جهان چه می گوید. جامعه اطلاعاتی دولت آمریکا، قابل ترین ارتش جهان که توانمندترین اطلاعات را در جهان دارد، می گوید ما می دانیم که این کار روسیه بود و ما می دانیم که این کار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود. می دانیم که کار روس ها بود. اما یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که درباره پوتین تملق گویی می کند، می گوید آنها از کجا می دانند این کار اوست؟»

 

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت مطمئن نیست آیا ترامپ در حال بازی با سیاست است یا آن که این میلیاردر چشمان خود را به  روی این موضوع می بندد.

 

او گفت:‌ «نمی دانم آیا او واقعا چیزی نمی داند. می دانم که به سبب بیان چنین اظهاراتی مورد انتقاد قرار می گیرم. شاید او به اندازه کافی در جریان موضوع قرار ندارد. دشوار است بتوان باور کرد او حقیقت را نمی داند. از این رو، شاید این یک اقدام عمدی برای تضعیف است یا آن که او به طور کلی در جریان موضوع قرار ندارد.»