دولت ترکیه دستور داد 10 هزار کارمند دیگر به اتهام ارتباط با سازمان‌های تروریستی از جمله سازمان «فتح‌الله گولن» اپوزسیون آمریکانشین و همچنین حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) اخراج شوند.

مقامات ترک همچنین 15 خروجی رسانه‌ای از جمله 10 روزنامه، 2 خبرگزاری و 3 مجله را که همگی دفاتری در مناطق کُردنشین جنوبی داشتند را تعطیل کردند. با این حساب، تعداد رسانه‌های توقیف شده در ترکیه از زمان کودتای نافرجام 15 جولای، به بیش از 160 عدد رسیده است.

به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین» در میان این رسانه‌ها، خبرگزاری «جینها» که بعنوان اولین پایگاه خبری که تمام اعضای آن را بانوان تشکیل می‌دهند نیز حضور دارد.

احزاب مختلف ترکیه این اقدامات دولت در بازداشت و اخراج مردم و کارکنان به اتهامات ادعایی ارتباط با طراحان کودتای 15 جولای را به نوعی «کودتای دیگر علیه قانون و دموکراسی» در این کشور عنوان می‌کنند.

ترکیه روز گذشته (یکشنبه) نیز حدود 2 هزار اعضای علمی و جامعه دانشگاهی این کشور را به دلیل ارتباط با «فتح‌الله گولن» اپوزسیون آمریکانشین، برکنار کرده بود.

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درپی کودتای نافرجام حدود 35 هزار نفر را بازداشت و بیش از 100 هزار نفر را از سمت‌های دولتی کنار گذاشته است.