واکنش رسانه‌های اسرائیلی به انتخاب «میشل عون»

شبکه خبری المنار وابسته به حزب‌الله، بلافاصله پس از انتخاب میشل عون برای ریاست جمهوری لبنان، واکنش اولیه رسانه‌های اسرائیلی را رصد کرد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» خبر را با عنوان «بعد از 886 روز لبنان، میشل عون را که برای حزب الله عزیز است به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد» پوشش داد.

این روزنامه نوشت، عون بعد از انتخابش به عنوان رئیس جمهور اعلام کرده که لبنان از هیچ تلاشی برای آزادی اراضی اشغال شده‌اش فروگذار نخواهد کرد.

روزنامه «معاریو»، نیز در پایگاه اینترنتی خود به این خبر واکنش نشان داد و نوشت که پارلمان لبنان، میشل عون گزینه نزدیک به حزب الله را به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب کرد.

پایگاه «ان آر جی» (nrg)، نیز در واکنش به این خبر نوشت: همپیمان حزب الله به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شد، حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان کسی بود که از همان ابتدا از عون حمایت کرد و به نظر می‌رسد تنها پیروز انتخاب رئیس جمهور لبنان اوست [سید حسن نصرالله].

پایگاه خبری عبری زبان «وِلّا»، نوشت که پیروزی عون به معنای پیروزی بنیادی محور مورد حمایت ایران در مقابله با محور مورد حمایت عربستان درباره آینده لبنان است.

ولا افزود: سعد حریری و جریان المستقبل همواره تلاش کرده بودند که در برابر محور رو به جلوی عون ایستادگی کنند اما موافقت حریری با انتخاب عون به عنوان رئیس جمهور به نوعی  اعتراف به برتری محور مورد حمایت ایران در لبنان است.

امروز سرانجام لبنان پس از دو سال و نیم رئیس جمهور جدید خود را شناخت و «میشل عون» با حمایت همه جانبه حزب‌الله و دیگر متحدانش در «جریان 8 مارس»، به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد.