اطلاعاتی که کلینتون در چین جا گذاشت! /خطاهای حلقه درونی کلینتون

به نقل از فاکس نیوز، یکی از دستیاران ارشد کلینتون در زمان تصدی‌گری وی بر وزارت خارجه آمریکا، اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را در طول سفرش به چین در سال 2010 در اتاق یک هتل بدون هیچ گونه حفاظتی رها کرده بود. این تنها، نمونه‌ای از خطاهای حلقه درونی کلینتون است.

 

صحت این خبر در حالی تایید شده است که کلینتون تحت فشار شدید تحقیقات جدید اف بی آی درخصوص استفاده از ایمیل‌های شخصی برای دریافت اطلاعات محرمانه در زمان تصدی‌گری‌اش بر وزارت خارجه است. مشخص نشده که کدام یک از دستیاران ارشد کلینتون مرتکب چنین خطایی شده است. 

 

جان کربی، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «در مه 2010، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در رأس هیئتی به پکن سفر کرد. در این سفر تعدادی از مشاوران و دستیاران کلینتون نیز وی را همراهی کردند. به محض خروج کلینتون و هیئت همراه از هتل، یک گروه حفاظتی به طور معمول هتل را وارسی کردند که در طی این بررسی، اسناد طبقه‌بندی شده‌ای را در اتاق یکی از دستیاران کلینتون یافتند.»

 

گروه ویژه امنیت دیپلماتیک، که مسئولیت حفاظت از وزیر خارجه آمریکا و همراهانش را دارد، این واقعه را در یکی از گزارش های خود مکتوب کرده بود. با این حال، کربی در حمایت از وزیر خارجه سابق آمریکا گفت کلینتون در این مورد تقصیری نداشته است.