به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصری الشروق، راشد الغنوشی رهبر جنبش اسلامی النهضة تونس، با حمله به شبکه تلویزیونی نسمه تیوی که اخیرا با پخش فیلم ضدایرانی پرسپولیس موجب درگیری شدید در تونش شد، گفت: این شبکه به دنبال ایجاد درگیری در میان ملتهای مغرب عربی است.

وی افزود: منابع تامین بودجه و برنامه شبکه تلویزیونی «نسمه تی‌وی» نامعلوم و مشکوک است و برنامه‌هایی که این شبکه پخش می‌کند مخرب است و مردم تونس به آن اعتماد ندارند.

الغنوشی با بیان اینکه سوالات بسیاری درباره پخش فیلم «پرسپولیس» از این شبکه وجود دارد، گفت: جنبش النهضة مخالف اشتباه گرفته شدن آزادی بیان و اندیشه با توهین به مقدسات اسلامی است.

وی افزود: متاسفم که بخشی از ملت تونس در پازل بازی‌ئی که توسط شبکه «نسمه تی‌وی» آن هم در آستانه انتخابات ایجاد کرد، وارد شدند و از آنها می‌خواهم از بصیرت و حکمت بیشتری در آینده برخوردار باشند.

* درگیری‌ها درباره پخش فیلم ضدایرانی «پرسپولیس» در تونس ادامه دارد

بنابر این گزارش با وجود عذرخواهی رئیس شبکه تونسی «نسمه ‌تی‌وی» برای پخش انیمیشن ضدایرانی «پرسپولیس» حملات برخی جریان‌های تندور و سلفی به این شبکه پایان نیافته است به گونه‌ای که روز گذشته گروهی از این افراد با حمله به خانه مدیر این شبکه به همسر و فرزند وی حمله کردند.
بنابر این گزارش آنان توانستند با شکستن درب خانه «نبیل القروی» اقدام به آتش کشیدن این خانه کردند اما همسر و فرزند القروی توانستند در درب پشتی فرار کنند.
پلیس تونس نیز با دخالت در این ماجرا ۵ نفر را دستگیر کرد و ۵۰ نفر از نیروهای خود را مامور حفاظت از خانه مدیر «نسمه تی‌وی» کرد.
به گزارش فارس، پخش فیلم ضدایرانی «پرسپولیس» از یک شبکه تلویزیونی تونس در تلاش برای برانگیختن احساسات اسلامی مردم این کشور و برای تخریب وجهه ایران در هفته پیش انتقادات رسانه‌ای بسیاری در این کشور ایجاد کرد که به درگیری شدیدی بین پلیس و مردم این کشور انجامید.
پس از این درگیری‌ها بود که مدیر شبکه «نسمه تی‌وی» که این فیلم را پخش کرده بود از پخش این فیلم عذرخواهی کرد.
همچنین قرار است به زودی دوبلور فیلم «پرسپولیس» در تونس و همچنین نماینده قانونی شرکت «صدا و تصویر زنان» به دلیل تهیه نسخه‌ای از این فیلم برای شبکه «نسمه تی‌وی» به دادگاه بروند.
سفارت ایران در تونس نیز در بیانیهای فیلم الحادی پرسپولیس را در راستای ارائه صورت غیرواقعی از جامعه ایرانی دانست و عنوان کرد: این فیلم بخشی از جریان لابی رسانهای جهان برای توهین به اسلام و اعتقادات و مقدسات آنان است.