این متخصصان می گویند طی یک بازه زمانی چهار ماهه در سال 2016 یک سازمان تجاری وابسته به ترامپ سرورهایی را برای برقراری ارتباط کاری با دو سرور متعلق به بانک آلفای روسیه به کار گرفته است.

در حالی که مشخص نیست از این سرورها برای تبادل چه اطلاعاتی استفاده شده، تردیدی وجود ندارد که منشا ورود اطلاعات از طریق این سرورها انسان ها و نه ماشین ها بوده اند.

هیلاری کلینتون پیش از این ترامپ را به ارتباط دوستانه با پوتین رییس جمهور روسیه متهم کرده بود تا وفاداری وی به منافع ملی آمریکا را زیر سوال ببرد. حال اعلام خبر مذکور می تواند اتهامات جدی تری را در همین زمینه متوجه ترامپ نماید.

پل ویکسی از متخصصان حوزه دی ان اس که در این زمینه تحقیق کرده می گوید ارتباطات دو طرف به شیوه ای مخفیانه انجام می شده، انگار که دو سندیکای جنایتکاران در حال تبادل اطلاعات با هم برای انجام طرحی مشترک بوده اند.

اولین سرور این مجموعه برای ترامپ در سال 2009 نصب شده و به ارسال ایمیل های انبوه و دیگر اقلام بازاریابی برای تبلیغ محصولات ترامپ می پرداخت. متخصصان امنیت سایبری که در حال تحقیق در مورد هک شدن کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات آمریکا هستند می گویند ممکن است بدافزاری از روسیه به دامنه ای متعلق به ترامپ منتقل شده باشد. از این زمان به بعد هم سرور مذکور برای فعالیت های بازاریابی مورد استفاده قرار نگرفته و ترافیک آن نیز وضعیت مشکوکی داشته است.

فعالیت های سرورهای یاد شده در زمان برگزاری فعالیت های انتخاباتی مهم دو حزب جمهوری خواه و دموکرات هم افزایش شدیدی داشته و رمزگشایی از محتوای اطلاعات رد و بدل شده بین دو طرف ممکن است وضعیت ترامپ را در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا به شدت متزلزل کند.

در عین حال بانک آلفا هرگونه تماس با ستاد انتخاباتی ترامپ از طریق سرورهای رایانه ای یا به شیوه ای دیگر را انکار کرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ هم هدف از این ارتباطات را بازاریابی دانسته که از طریق شرکت های ثالث صورت گرفته است.