به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "برنار والرو" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز اعلام کرد: اظهارات "بشار اسد" رئیسجمهور سوریه درباره تدوین قانون اساسی جدید فاقد اعتبار است و ما از تلاشهای اتحادیه عرب برای برگزاری مذاکره میان دولت و مخالفان حمایت میکنیم.

وی افزود: «اظهارات رژیم سوریه درباره تشکیل کمیته‌ای مسئول تدوین طرح تشکیل قانون اساسی جدید برای سوریه، فاقد کمترین اعتبار است.»

این سخنگو در ادامه خاطرنشان کرد: «فرانسه بر این عقیده است که اتحادیه عرب باید بار دیگر کنترل اوضاع سوریه را در دست گیرد. ما امیدواریم که اتحادیه عرب تصمیمات شجاعانه‌ای با هدف فشار بر مقامات سوری بمنظور توقف سرکوب‌های خونین در این کشور اتخاذ کند.»

نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب روز گذشته برای بررسی اوضاع سوریه و عضویت این کشور در این اتحادیه برگزار شد.

بعضی از اعضا خواستار تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه و به ‌رسمیت شناخته‌شدن شورای ملی موقت این کشور هستند.

گزارش‌های رسیده حاکی از شکست این نشست است و " نبیل العربی " دبیر کل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان رسیدن به هرگونه توافق درباره تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب را رد کرد.

پیش از این و در ابتدای سال جاری ۲۲ عضو اتحادیه عرب پس از آنکه سرهنگ قذافی، سرکوب خونین مخالفان خود را آغاز کرد عضویت لیبی در این اتحادیه را به حالت تعلیق درآوردند. این اتحادیه سپس لیبی تحت رهبری جدید این کشور را از حالت تعلیق خارج کرد.