نیروهای ائتلاف سعودی محله‌های مسکونی را زیر آتش توپخانه و خمپاره گرفته‌اند

«حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن  اظهار داشت: رزمندگان یمنی در ادامه درگیری با نیروهای ائتلاف سعودی سه روستای دیگر را آزاد و عملیات دیگری را برای پاکسازی جنوب استان از وجود این تروریست‌ها آغاز کردند.

وی افزود: نیروهای یمنی سه روستا را به طور کامل آزاد کرده و همه مراکز دولتی آن را تحت سیطره خود گرفتند.

الحوثی با بیان اینکه در این عملیات نظامی پانزده مزدور سعودی کشته و شمار دیگری زخمی شدند، افزود: نیروهای ائتلاف سعودی همچنان محله‌های مسکونی را زیر آتش توپخانه و خمپاره گرفته‌اند.

فرمانده یمنی گفت: شبه نظامیان تروریست یک بیمارستان را نیز هدف گرفتند که در نتیجه آن چندین بیمار و کودک کشته شدند.

از سوی دیگر رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با سیطره کامل بر روستای الصعید و پیرامون آن در استان تعز به پیشروی‌های خود در شهر راهبردی صلو در این استان ادامه دادند.

همزمان رزمندگان یمنی حمله مزدوران سعودی به مواضع یمنی در شقب را دفع کرده و درگیری‌ها به منطقه بوابه عدن منتقل شد.

فرمانده یمنی گفت: رزمندگان یمنی طی ساعات آتی جاده اصلی که شهر شمایتین در تربه در جنوب استان تعز را به مرکز متصل می کند کاملا تحت سیطره خود خواهند گرفت.

الحوثی افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی مهم‌ترین پایگاه‌های مزدوران ائتلاف سعودی در روستای الصعید را پس از درگیری‌های شدید تحت تسلط خود گرفتند و شماری از عناصر تروریست آنجا از جمله یک رهبر حزب اصلاح یمن را کشته و زخمی کرده و آنها را وادار به عقب نشینی به سوی منطقه قابله کردند.

رسانه‌های یمنی وابسته به عربستان کشته و زخمی شدن هفده نفر از مزدوران سعودی را در درگیری‌های تعز تایید کردند.

این درگیری‌ها در پی انتقال تجهیزات نظامی برای مزدوران سعودی از مقر لشکر 117 توسط ائتلاف سعودی شدت گرفته است.

بر پایه اطلاعات دریافتی درگیری‌ها به سوی مناطق بوابه عدن  و الصراط منتقل شده که با حملات توپخانه‌ای شدید بین 2 طرف همراه است و منطقه ثعبات در شرق تعز نیز شاهد تبادل شلیک آتش توپخانه‌ای است.