واکنش تند آلمان به اتهام اخیر آنکارا

دولت آلمان انتقاد شدیدی به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه مبنی بر حمایت برلین از تروریست ها وارد کرد.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به ادعای آنکارا مبنی بر اینکه برلین به تروریست ها پناه می دهد گفت وی نمی تواند این ادعای ترکیه را درک کند.

روابط بین آلمان و ترکیه به شدت متشنج شده است.

رئیس جمهور ترکیه بعد از انتقاد اخیر صدر اعظم آلمان  از بازداشت کارکنان روزنامه مخالف دولت جمهوریت در ترکیه آلمان را متهم به حمایت از تروریسم کرده و گفت: "آهای آلمان آگاه باشید که این خشونت ترور مانند بومرنگ به سوی شما بازخواهد گشت."

به گفته اردوغان ترکیه نگران این مسئله است که آلمان آغوش خود را بر روی تروریست ها گشوده و به حیاط خلوت جنبش فتح الله گولن تبدیل شده است.  به گفته  وی آلمان به یک بندر مهمی برای تروریست ها تبدیل شده است.

"اشتاین مایر" در عین حال بر آمادگی کشورش برای گفتگو با ترکیه تاکید کرده و گفت: آلمان خواهان روابط سازنده و تنگاتنگ با ترکیه است. اما این نباید موجب شود که ما دهان خود را بر روی تهدیدات برای آزادی مطبوعات ببندیم. ما این کار را انجام نداده و همچنین امروز هم انجام نمی دهیم.

"اشتاین مایر" به این ترتیب به مسئله بازداشت کارکنان روزنامه مخالف دولت جمهوریت در ترکیه که مرکل نیز اخیرا به آن انتقاد تندی وارد کرده است اشاره کرد.