پیشروی ارتش سوریه در حومه دمشق

نیروهای یگان ویژه ارتش امروز تونلی به طول 150 متر را که تروریست ها در محله جوبر در شمال شرقی پایتخت حفر کرده بودند، کشف و منفجر کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند. تروریست ها این تونل را با هدف نفوذ به ساختمان هایی که اخیرا ارتش در این محله پاکسازی کرده بود، حفر کرده بودند.

یک منبع میدانی با بیان این مطلب گفت انفجار همچنین به انهدام دو ساختمان در محله جوبر منجر شد که تروریست های جبهه النصره از آن به عنوان مقر خود و محل شروع حملات خمپاره ای خود به محله های مسکونی دمشق استفاده می کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود در محور خان الشیح در حومه جنوب غربی دمشق ادامه می دهند به طوری که توانستند منطقه جامع التقی و اطراف آن در شمال مزارع خان الشیح را پس از هلاکت شماری از تروریست های جبهه النصره و انهدام سلاح های آنها پاکسازی کنند. نیروهای ارتش همچنین یک دستگاه تانک تروریست ها را با گلوله توپ هدف قرار دادند که سرنشینان آن کشته و یا زخمی شدند.

در حومه شرقی دمشق هم نیروهای ارتش دامنه عملیات خود را با پشتیبانی رزمندگان مقاومت در اطراف شهرک الریحان که اخیرا آزاد کرده بودند، در مناطق تابع مزارع الریحان در نزدیکی شهر دوما در عمق غوطه شرقی  دمشق پس از درگیری با گروه های تروریستی گسترش دادند.

در حماه واقع در شمال سوریه یک منبع نظامی اعلام کرد نیروهای ارتش با همکاری نیروهای متحد خود توانستند الضهره العالیه و تعدادی از نقاط شمال غربی تپه بزام را پاکسازی کنند که در نتیجه آن شماری از تروریست ها کشته و یازخمی شدند. نیروهای ارتش همچنین تلاش یک گروه تروریستی برای رخنه به سمت پل صوران از سمت الطیبه و تلاش یک گروه تروریستی دیگر برای رخنه به سمت المداجن در جنوب الزاره در حومه حماه را دفع کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست ها کشته شدند و بقیه پا به فرار گذاشتند.