حمایت "اسراییل" از طرح استقلال کامل کردستان از عراق

 "موآف واردی"، خبرنگار اعزامی رژیم صهیونیستی در کردستان عراق، در گفتگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "تیم خبری تلویزیون اسرائیل که برای پوشش خبری عملیات موصل به کردستان عراق اعزام شده بود، به اسرائیل بازگشت، در حالی که بازتاب این سفر در محافل عراقی و رسانه ها همچنان ادامه دارد".

او افزود: "حضور تیم تلویزیون اسرائیل در کنار نیروهای کرد در عملیات موصل واکنش شدید ارتش عراق را به دنبال داشت. حضور ما در عملیات موصل باعث خشم و ناراحتی ارتش و رسانه های عراق شد".

موآف واردی گفت: "در زمان حضورمان در اربیل با شخصیتی روبرو شدیم که ما را به شدت غافلگیر کرد. یک یهودی تبار با پوشش مذهبی یهودی که نماد اسرائیل روی پیراهنش جلب توجه می کرد. او شخصی نبود جز مسؤول یهودیان اربیل پایتخت اقلیم کردستان".

 

 

تلویزیون رژیم صهیونیستی، در همین حال، مصاحبه موآف واردی با مسؤول یهودیان اربیل را پخش کرد. شهرزاد موسمانی به عوامل شبکه صهیونیستی بخاطر حضورشان در اربیل خوشامد گفت. وی افزود: "حزب الله و حماس سال هاست علیه اسرائیل دست به اقدامات تروریستی می زنند. اقلیم کردستان هم در معرض اقدامات تروریستی حزب بعث و القاعده و داعش است".

موسمانی به موآف واردی خبرنگار اعزامی رژیم صهیونیستی در کردستان عراق گفت: "اقلیم کردستان و اسرائیل دشمنان مشترکی دارند و به همین دلیل، دوستی و اتحاد این دو الزامی است".

موآف واردی خاطرنشان کرد: "مسعود بارزانی همواره به دنبال استقلال کامل کردستان از عراق است".

گزارشگر صهیونیست افزود: "اغلب کردهای یهودی در دهه پنجاه کردستان عراق را به مقصد اسرائیل ترک کردند و شمار اندک باقی مانده از یهودیان، هویت خود را از ترس حزب بعث پنهان کردند".

وی خاطرنشان کرد که مسؤولان اقلیم کردستان در پی روابط حسنه با یهودیان، آزادی آنها را فراهم کردند. گزارشگر صهیونیست مدعی شد: "کردها، اسرائیلی ها را مانند خود ملت مظلومی می دانند و بخاطر سرنوشت مشترک اسرائیلی ها را برادر می خوانند".