تیم کین: اف بی آی بر نتیجه انتخابات تأثیر می گذارد

 "تیم کین،" سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا و معاون هیلاری کلینتون روز گذشته ادعا کرد افرادی در اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) در تلاش هستند به "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا کمک کنند.

 

تیم کین این اظهارات را در مصاحبه با "الیشا منندز،" خبرنگار شبکه تلویزیونی "فیوژن" عنوان کرد. وی ادعا کرد "جیمز کومی،" رئیس اف بی آی به کنگره نامه نوشت؛ زیرا می دانست اف بی آی نه تنها سازمانی است که همه چیز از آن درز می کند، بلکه افرادی در آن هستند که به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کمک می کنند. 

 

وی در ادامه تأکید کرد: من فکر نمی کنم جیمز کومی سعی داشته باشد بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد؛ اما وی از جانب افراد داخل این نهاد تحت فشار است. 

 

کین همچنین وضع موجود را "کاملا سرسام آور" خواند و گفت: وقایعی که در 8 روز گذشته اتفاق افتاده ضربه بزرگی به صداقت اف بی آی وارد کرده است. افرادی در سازمان اف بی آی هستند که سعی دارند بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارند. این مسئله بسیار نگران کننده است. زمانی که انتخابات به پایان برسد، پرسشهای بسیاری در این خصوص مطرح خواهد شد.

 

مجموعه افشاگری هایی که در هفته های گذشته منتشر شده است اف بی آی را بر آن داشته تا مسئله ایمیل های کلینتون را دوباره بررسی کند. روز جمعه، "رودی جولیانی،" مشاور ترامپ و شهردار سابق نیویورک اعلام کرد از نتیجه تحقیقات اف بی آی پیش از انتشار آن مطلع است. "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا نیز تحقیقات اف بی آی درباره موضوع ایمیل های کلینتون را بزرگترین رسوایی سیاسی از زمان "رسوایی واترگیت" در دهه 1970 خوانده است.