به گزارش فارس، گلعاد شالیت در اولین مصاحبه خود پس از آزادی به تلویزیون مصر اعلام کرد که دوست دارد همه اسرای فلسطینی که در زندانهای رژیم صهیونیستی هستند، آزاد شوند.

شالیت در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون مصر اعلام کرد: حالم خوب است و در سلامتی کامل به سر می‌برم.
لحظه ازادی لحظه بسیار حساسی است و از همه کسانی که برای آزادی من تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کردی روزی آزاد شوی گفت: بله سال‌هایی طولانی بود. با خود فکر می‌کردم که آزاد می‌شوم ولی می‌پنداشتم که پس از سال‌هایی طولانی خواهد بود.

شالیت در پاسخ به این سوال که چه زمانی خبر آزادی خود را شنیدی و واکنشت چه بود، گفت: من یک هفته پیش خبر آزادی خود را شنیدم و احساس کردم که این فرصت آخر برای آزادی است. نمی‌توانم الان بگویم که آن موقع چه احساسی داشتم ولی با خود گفتم که با لحظات بسیار دشواری روبه‌رو خواهم بود.

شالیت در پاسخ به این سوال خبرنگار تلویزیون مصر که «آن زمان که تصاویر ویدئویی از شما ضبظ شد تا ثابت شود شما زنده هستید، آیا پس از پخش این ویدئو، برای شما امیدی زنده شد؟» گفت: فکر می‌کنم اینکار با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی مختلف انجام شد ولی این موضوع برای من مایه امید نبود بلکه برای طرف‌های دیگری مایه امیدواری شد.

شالیت در ادامه و در پاسخ به این سوال که در گذشته هم تلاشهای زیادی با میانجیگری مصر و آلمان صورت گرفت، چرا اینبار آزاد شدی؟، گفت: فکر میکنم مصریها از طریق مناسبات خوبی که با حماس و اسرائیل داشتند موفق شدند. این مناسبات خود به تبادل کمک کرد.