افشاگری ویکی‌لیکس از رسوایی های دختر کلینتون

 وبگاه «ویکلی لیکس» در جدیدترین دور از افشاگری‌های خود روز یکشنبه رایانامه‌های را منتشر ساخت که بر اساس آن مشاور ارشد «بیل کلینتون» رییس جمهور  پیشین آمریکا در سال 2012 در رایانامه‌ای به سوء استفاده از منابع مالی اهدایی به بنیاد کلینتون از سوی «چلسی» دختر بیل کلینتون در هزینه کردن در مراسم ازدواج و یک دهه زندگی شخصی اشاره کرده بود.

به نوشته «فاکس نیوز» یکی از حامیان مالی این بنیاد نیز مسئول عدم پوشش خبری نامطلوب این ماجرا بوده است.

بر این اساس، «داگ بند» موسس شرکت  «تنئو» و مشاور شخصی بیل کلینتون در دهه نود میلادی در رایانامه‌ای ارسالی مورخ 4 ژانویه 2012 به «جان پودستا» رییس کنونی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و از مشاوران ارشد بیل کلینتون این ماجرا را بر ملاء ساخت.

در بخشی از نامه داگ بند آمده است که چلسی کلینتون منابع مالی بنیاد کلینتون را برای یک دهه در زندگی شخصی خود خرج نموده است.

بنابر گزارش‌ها، پلیس فدرال آمریکا نیز اینک در جستجو از بنیاد کلینتون در این زمینه برآمده  هرچند که جزییات آن تا کنون نامشخص مانده است.

هیلاری کلینتون نیز در این زمینه تصدیق کرده است که برخی از رایانامه‌های شخصی او که از سوی پلیس فدرال در حال تحقیق و تفحص است ، مرتبط با مراسم عروسی چلسی  بوده است.

«برت بایر» مجری شبکه «فاکس نیوز» نیز چهارشنبه  گذشته گفته  که تحقیق از بنیاد کلینتون برای بررسی تراکنش‌های مالی میان هیلاری و این بنیاد در یک سال گذشته افزایش یافته  و ماموران بارها از افراد متعددی بازجویی کردند.