تشدید وحشی‌گری داعش علیه غیرنظامیان

 «ریاض احمد» (29 ساله) عادت دارد که از پشت پرده پنجره اتاق خوابش به عناصر گروه تروریستی داعش، در حالی‌که غیرنظامیان را به زندان موقت در آن طرف خیابان می‌برند، خیره شود. این زندانیان نیمه‌شب اعدام می‌شوند.

 

ریاض احمد، که پیشتر معلم زبان انگلیسی بود و از اهالی شهر «حمام العلیل» در جنوب شهر موصل- پایگاه اصلی داعش در عراق- است، صدای جیغ و فریاد قربانیان هنگام شکنجه شدن به دست داعشی‌ها را به یاد می‌آورد و می‌گوید او در آن زمان، به همراه همسایه‌های خود نزدیک یکی از مراکز بازداشت داعش مخفی شده بود.

 

احمد گفت: «خود شیطان نیز از روش‌های شکنجه‌ای که داعش آنها را اجرا می‌کند، بهت‌زده خواهد شد... این امر، فرای خیال و تصور است.»

 

ارتش عراق و نیروهای پلیس فدرال در عملیات نظامی برای بازپس‌گیری شهر موصل، که تحت اشغال داعش است، مشارکت دارند. نیروهای عراقی، اوایل هفته جاری منطقه حمام العلیل را آزاد کردند.

 

با پیشروی نیروهای عراقی، روایت‌های ساکنان موصل از جزئیات وحشیگری و سرخوردگی گروه داعش بیشتر می‌شود.

 

احمد، روز دوشنبه در حالی‌که در جاده‌ منتهی به زندان داعش ایستاده بود، گفت که هیچ منطقه‌ای در حمام العلیل از خشونت تندروها در امان نیست.

 

وی خاطرنشان کرد که هفت غیرنظامی در خیابان محل زندگی‌اش اعدام شدند که پدرش و یک خانواده سه‌نفره جزو همین قربانیان بودند.

 

سازمان‌های امدادرسانی، مسئولان محلی و اهالی موصل گزارش‌هایی درباره اعدام ده‌ها غیرنظامی در حمام العلیل توسط داعش منتشر کرده‌اند.