حمایت مالی عربستان و قطر از تروریست های داعش

جولین آسانژ مؤسس سایت افشاگر ویکی لیکس تأکید کرد کلینتون در نامه ای که اوایل سال 2014 برای جان پودستا مدیر ستاد انتخاباتی خود، فرستاده به این موضوع اشاره کرده است که دولت سعودی و دولت قطر از داعش حمایت می کنند و نه شهروندان معینی از این دو کشور.

آسانژ گفت که این نامه، مهم ترین سند در میان هزاران سند مربوط به کلینتون است که در برهۀ اخیر توسط ویکی لیکس منتشر شده است.

وی افزود: سعودی ها، قطری ها، مغربی ها و بحرینی ها همگی به صندوق خانوادگی کلینتون، در زمانی که وی وزیر خارجۀ آمریکا بود کمک می کردند.

آسانژ گفت بزرگ ترین قرارداد فروش بین المللی اسلحه با عربستان در آن زمان به ارزش 80 میلیارد دلار منعقد شد در حالی که مجموع واردات اسلحۀ آمریکا در دوره ای هیلاری کلینتون وزیر خارجه بود به دو برابر افزایش یافت.

هیلاری کلینتون نقش اساسی در ویرانی لیبی داشت

مؤسس سایت ویکی لیکس فاش کرد نامه های الکترونیکی محرمانۀ کلینتون نشان می دهد که او نقش اساسی در ویرانی لیبی داشته است. جنگ در لیبی در واقع جنگ هیلاری کلینتون بود و باراک اوباما از ابتدا با دخالت نظامی در لیبی مخالفت می کرد.

وی خاطرنشان کرد اسناد به دست آمده از کلینتون نشان می دهد که او به سرنگونی معمر القذافی و ویرانی مؤسسات دولتی در لیبی به عنوان برگ برنده برای ورود به رقابت ریاست جمهوری نگاه می کرد.

نخبه های آمریکا اجازه نمی دهند ترامپ برنده شود

آسانژ گفت: رقیب هیلاری کلینتون از حزب جمهوری خواه، شانسی برای پیشی گرفتن از وی در رقابت انتخاباتی ندارد چون طبقۀ حاکم در آمریکا مخصوصا بانک ها، سازمان اطلاعات، شرکت های اسلحه، رسانه ها و حتی روزنامه نگاران همگی از هیلاری کلینتون طرفداری می کنند.

وی افزود: دونالد ترامپ همۀ نخبگان آمریکا را دور خود جمع کرد اما با سخنان و کارهایش نشان داد که نمایندۀ مردمی است که حتی به طبقۀ متوسط فرهیخته نیز تعلق ندارند.