به گزارش فارس به نقل از روزنامه القدس العربی، اویخای رونتسکی خاخام سرشناس سابق در ارتش اسرائیل در گفتوگو با رادیو راستگرای افراطی موسوم به شبکه هفت اسرائیل گفت: در موارد مظنون بودن سربازان به ارتکاب فعالیت ضد اسرائیلی فلسطینیها، باید بسادگی به آنان شلیک کنند حتی اگر آنان در بین خانواده خود باشند زیرا به زعم وی این افراد خرابکار بوده و باید کشته شوند.

العالم به نقل از القدس العربی نوشت: این خاخام نظامی صهیونیست که مانند دیگر خاخام‌های این رژیم کینه‌ای عجیب از مردم فلسطین دارند، در ادامه گفت: در بسیاری از موارد نباید فلسطینی‌ها را تحویل دادگاه داد بلکه باید از تدبیر افسران و سربازان اسرائیلی بهره برد به این معنی که هنگامی که آنان برای دستگیری یک خرابکار اعزام می‌شوند باید به او تیراندازی کنند.

رونتسکی اعتراف کرد که نیروهای اسرائیلی تحت عنوان عملیات دستگیری، برخی فعالان فلسطینی را اعدام کردند به این ترتیب که در برخی موارد هر چند در ظاهر دستور دستگیری فلسطینی‌ها داده می‌شود اما سربازان با شلیک گلوله آنان را به قتل می‌رسانند.

وی گفت فلسطینی‌هایی که موفق می‌شوند فرار کنند باید محاکمه و به اعدام محکوم شوند.

العالم نوشت: این اظهارات هم‌زمان با برنامه تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی ناشی از عمق ناراحتی و عصبانیت این رژیم از این برنامه است. به گونه‌ای که اختلافات متعددی میان سران این رژیم و همچنین احزاب داخلی آن بر سر این مبادله به وجود آمده است.

امروز گلعاد شالیت تک اسیر اسرائیل نزد گروههای فلسطینی با یک هزار ۲۷ اسیر فلسطینی تبادل شد که در مرحله نخست ۴۵۰ اسیر فلسطینی آزاد شدند و بقیه آنان دو ماه دیگر آزاد خواهند شد.