تلفات آمریکا در نبرد آزادسازی موصل

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از یک منبع نظامی- دیپلماتیک در مسکو اعلام کرد که تلفات آمریکا از ابتدای نبرد آزادسازی موصل تاکنون به 16 کشته و 27 زخمی می‌رسد.

وی افزود که بیشتر نظامیان آمریکایی در پی انفجار بمب و حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای داعش کشته شده‌اند.

این منبع با بیان اینکه تعدادی از نظامیان آمریکایی به دلیل هماهنگی ضعیف بین نیروی هوایی این کشور و نیروهای ویژه جان خود را از دست داده‌اند، گفت: دو تن از نیروهای ویژه آمریکا در پی حملات جنگنده‌های این کشور در حومه موصل کشته شده‌اند.

وی تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی علیه داعش از ابتدای عملیات آزادسازی موصل تاکنون هیچ پیشرفت ملموسی کسب نکرده است.

این منبع نظامی- دیپلماتیک اظهار داشت: آزادسازی موصل برای دموکراتها که کاخ سفید را ترک می‌کنند، یک برگ برنده در رقابت‌های انتخاباتی که پیروزی هیلاری کلینتون در گروی آن است، استفاده می‌کنند. به همین دلیل اعضای مجلس سنا و سیاستمداران پرنفوذ آمریکایی تصمیم گرفتند که بدون توجه به تلفات احتمالی، عملیات نظامی خود در موصل را گسترده‌تر کنند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد و نیروهای عراقی از آن زمان تاکنون ده‌ها روستا و منطقه را از چنگ داعش آزاد کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400 کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

عملیات موصل، بزرگ‌ترین عملیات نظامی نیروهای عراقی از زمان حمله نظامی آمریکا به این کشور در سال 2003 میلادی است.