رئیس جمهور جدید آمریکا را بیشتر بشناسید

ترامپ متولد 14 ژوئن 1946 است.

ترامپ از سال ۱۹۷۱ رئیس هیئت مدیره سازمان ترامپ بوده است این شرکت، هلدینگ اصلی معاملات املاک و دیگر منافع کسب و کاری ترامپ است.

ترامپ که متولد و بزرگ شدهٔ نیویورک است، در سال ۱۹۶۸ با مدرک کارشناسی اقتصاد از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد.

وی حین تحصیل در دانشگاه، در شرکت معاملات ملکی پدرش "فرد ترامپ" در نیویورک کار می‌کرد و از سال ۱۹۷۱ کنترل این کسب‌وکار خانوادگی را در دست گرفت؛ و پس از مدتی نام این شرکت را به «سازمان ترامپ» تغییر نام داد.

ترامپ در مدت فعالیتش، هتل‌ها، کازینوها، زمین‌های گلف، محله ریورساید ساوت منهتن و ساختمان‌های متعدد دیگری ساخته است، که بسیاری از آنها نام او را بر خود دارند، از جمله تفریگاه‌های ترامپ (که هم اکنون در مالکیت کارل آیکان است).

ترامپ در سال ۲۰۰۰ برای کسب نامزدی حزب ریفورم در انتخابات ریاست جمهوری رقابت کرد، و در انتخابات مقدماتی این حزب در دو ایالت پیروز شد، ولی از رقابتها کنار کشید.

ترامپ که از سوی مجله فوربز در زمره ۵۰۰ فرد ثروتمند جهان بوده، کسب‌وکار و نیز سه ازدواجش دهه‌هاست توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

ترامپ از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ میزبان ریلتی شوی محبوب کارآموز در ان‌بی‌سی بوده است که به خاطر آن در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود یک ستاره به او داده شد.

ترامپ در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ بار دیگر رسماً نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶، به عنوان یک جمهوریخواه اعلام کرد.

مواضع جنجالی ترامپ

از جمله مواضع سیاسی ترامپ تجدید مذاکرات تجاری آمریکا با چین مخالفتش با چندتا از توافق نامه‌های گوناگون تجارت آزاد همچون شراکت ترنس-پسیفیک، اجرای سفت و سخت‌تر قوانین مهاجرتی آمریکا و ساختن دیواری در امتداد مرز مکزیک-ایالات متحده آمریکا، اصلاحات در مراقبت از کهنه سربازان، جایگزینی لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه، کاستن از مالیات ها و حمایت از عدم مداخله در خصوص سیاست خارجی است.

همچنین، اظهارات او ضد مسلمانان و مهاجران آمریکا، جنجال بسیاری را در جریان رقابتهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری به راه انداخت.

زندگی شخصی

ترامپ در سال ۱۹۷۷، با مانکن اهل جمهوری چک ایوانا ترامپ، در نیویورک ازدواج کرد. این دو با هم سه فرزند دارند: دانلد، جونیر، ایوانکا ترامپ و اریک.

ایوانا در سال ۱۹۸۸ تابعیت آمریکا را در حالی که ترامپ در کنارش بود، کسب کرد. این زوج در سال ۱۹۹۱ طلاق گرفتند.

ترامپ در سال ۱۹۹۳ دو ماه پس از تولد دخترش به نام تیفانی با هنرپیشه‌ای به نام مارلا میپل، با او ازدواج کرد.آنها در سال ۱۹۹۹ طلاق گرفتند.

ترامپ در سال ۱۹۹۸، با ملانیا کناوس مانکن مد اهل اسلوونی ملاقات کرد و آنها در سال ۲۰۰۵ در پالم بیچ، فلوریدا، ازدواج کردند.

ملانیا در سال ۲۰۰۶ تابعیت آمریکا را دریافت کرد. در همان سال او بارون پنجمین فرزند ترامپ را به دنیا آورد.